برگزاری وبینار آموزشی حفظ منابع طبیعی ویژه مربیان مراکز فرهنگی کانون هرمزگان

وبینار آموزشی با موضوع حفظ منابع طبیعی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و کانون استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، وبینار آموزشی مجازی با موضوع حفظ منابع  طبیعی با حضور دو  کارشناس محیط زیست  و مسئولین مراکز، مربیان فرهنگی و مربیان کتابخانه های سیار استان و کارشناسان واحد های فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش و پژوهش  در راستای پیش بینی برنامه های سال ۱۳۹۹ کانون استان برگزار شد.
نعیم اسدی کارشناس مسول فرهنگی هنری ادبی کانون استان هرمزگان در این رابطه اظهار داشت:  با توجه به اهمیت منابع طبیعی و ضرورت توجه همگانی به این سرمایه های ارزشمند و لزوم حفظ این گنجینه برای نسل های آینده و توجه به حق بهره مندی کودکان آینده از این نعمت های الهی این ویژه برنامه طراحی و اجرا شد.
اسدی در ادامه بر لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان  با منابع طبیعی و پاسداشت این سرمایه های الهی  تاکید کرد.
او هدف از این وبینار را آشنایی مربیان با شیوه های حفظ و استفاده بهینه از منابع طبیعی و ارتقا سطح کیفی فعالیت های علمی ویژه اعضا بخصوص اعضای نوجوان و علاقه مند به مسایل علمی عنوان کردند.
در این برنامه ضمن آشنایی مربیان مراکز با منابع طبیعی خاص هر منطقه از  استان، به تاثیر و نقش مهم برخی از گونه های حیات وحش در چرخه طبیعی استان و حتی چرخه اقتصادی جوامع محلی آشنا شدند. و زمینه تولید محتوای مفید علمی برای فعالیت های علمی در مراکز ایجاد شد.
در این وبینار بیتا امیری توسلی کارشناس محیط زیست در خصوص شیوه شرکت اعضاو مربیان در فراخوان های مرتبط با موضوع منابع طبیعی و محیط زیست و چگونگی ثبت نام  و شرکت کودکان و نوجوانان در سامانه های مرتبط و آشنایی با محیط نرم افزار اسکرچ محیط زیست توضیحاتی ارائه کرد.
همچنین در ادامه این وبینار فهیمه  گودرزی دیگر کارشناس اداره کل محیط زیست استان در مورد مناطق و منابع طبیعی حفاظت شده استان مطالبی را بیان نمودند.
وی در خصوص گونه های خاص حیات وحش مناطق مختلف استان و شیوه های کارآفرینی از طریق گردشگری محیط زیست و شیوه های همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان در بخش منابع طبیعی توضیحاتی را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =