مسابقه کتابخوانی فهمیده کردستانی برگزار شد

با توجه به شیوع بیماری کرونا، مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی با عنوان فهمیده ی کردستانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، این مسابقه به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در بین اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون سنندج و در بازه ی زمانی یک هفته از مطالعه کتاب تا روز برگزاری آزمون اجراشد.

بنا بر این گزارش، فایل متنی کتاب در دسترس اعضا قرار گرفت تا در بازه ی زمانی مشخص نسبت به مطالعه ی آن اقدام کنند.

این مسابقه همزمان با روز فتح خرمشهر به صورت آن لاین از ساعت یازده به مدت بیست و پنج دقیقه با پاسخگویی به بیست سوال که از محتویات کتاب با توجه به زندگی نامه شهید یدالله محمدی و نیز  سوالات مرتبط به فتح خرمشهر بود ، انجام پذیرفت.

برگزاری این مسابقات علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان نوجوانان  بستری را فراهم می آورد که نوجوانان بتوانند از مکتب شهدا درس آزادی و ایثار و فداکاری را بیاموزند.

لازم به ذکر است، پایگاه بسیج  شهید یدالله محمدی ادره کل کانون استان کردستان و اعضا با مطالعه ی کتاب فهمیده ی کردستان با شخصیت و شجاعت آن شهید بزرگوار در کتاب آشنا شدند. .

معرفی این کتاب جهت روخوانی و مطالعه به اعضا به جهت معرفی الگوی مناسب ، آشنایی کودکان ونوجوانان با شهدای دانش آموز و فرهنگ ایثار و شهادت جهت صیانت از خون شهیدان دانش اموز و ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت انتخاب و معرفی گردید.

تمامی اتفاقات و حوادث مندرج در کتاب فهمیده ی کردستانی از واقعیات زندگی شهید یدالله محمدی است که با عناصر داستانی بهم آمیخته و زندگی نامه ی داستانی این شهید بزرگوار را تشکیل داده است.

این کتاب به قلم شیلان آویهنگی نوشته شده است که توسط انتشارات 22 و کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در سال 1397 و با تقدیم به شهدای دانش آموز استان کردستان به چاپ رسیده است.

بیش از پنجاه  عضو نوجوان در این مسابقه شرکت داشتند که با ارسال پاسخنامه در زمان مقرر در چرخه ی داوری قرار گرفته و در پایان ثنا ویسی، مهشید افراسیابی، سنا رادفر، کانیا نادری و هوزان رجبی نیا از برگزیدگان این مسابقه بودند که با اهدای جوایز نقدی و بسته ی فرهنگی از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تقدیر شد.

در پایان تعدادی از اعضا احساسات خود را در قالب متن های کوتاه ، از خواندن کتاب و آشنایی با زندگینامه ی شهید یدالله محمدی  تقدیم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =