سومین کارگاه مجازی انجمن سرود کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

سومین کارگاه مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی صبح روز دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ با حضور سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون کشور به عنوان مدرس کارگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در این کارگاه مجازی که تحت عنوان«آشنایی با بخش های صدایی انسانی جهت اجرا در گروه کُر» برگزار شد بیش از ۷۰ نفر از اعضای انجمن سرود کانون استان حضور داشتند.

مدرس کارگاه در ابتدای این جلسه در خصوص اصول مقدماتی تشکیل گروه‌های کُر مطالبی را ارائه کرد و به تبیین قواعد موجود در این شاخه از موسیقی پرداخت.

سهیل مطیعا تولید شنوایی خوب و بهینه، بخش‌بندی صدای انسانی و رعایت ضوابط موجود در تعداد نفرات مورد استفاده در تشکیل گروه‌ کُر را از بنیادهای پرداختن به این بخش از موسیقی عنوان کرد.

بحث در خصوص صدای زیر، بم و نیمه زیر و پرسش و پاسخ از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست مجازی بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی همزمان با شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تمام حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری سراسر کشور در بخش‌های مختلفی از قبیل نمایش عروسکی، نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، سرود و ... اعضای کودک و نوجوان کانون استان را تحت پوشش فعالیت‌های مجازی خود قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =