اولین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری اصفهان برگزار شد

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: اولین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با موضوع « ایده خلاق انتخاب نمایشنامه خوب » برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دکترسید محمد قلمکاریان گفت:اولین نشست مجازی هنر های نمایشی اصفهان روز پنج شنبه ۱ خرداد ماه با حضور علی رضا آقایی، نویسنده و کارگردان تئاتر با مبحث « خلق ایده و انتخاب نمایشنامه » برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این نشست ۹۰ دقیقه ای، ۴۵ نفر از اعضای انجمن بامحوریت اعضا نوجوان و ارشد و جمعی از مربیان انجمن هنر های نمایشی  و با همراهی معاون فرهنگی و کارشناسان اداره کل کانون برگزار شد،عنوان کرد: این اعضا به تبادل نظر و تحلیل موضوع پرداختند  و در پایان این جلسه مقرر شد اعضا و مربیان ایده های خود را جهت بررسی در جلسه آینده انجمن به نماینده و کارشناس نمایش استان ارسال نمایند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود:همچنین در این جلسه کارشناس انجمن با تعریف ایده و روش های رسیدن به ایده های نمایشی و اهمیت ایده به عنوان قدم اول برای نوشتن یک نمایشنامه جذاب و یک متن خوب پرداخت و در ادامه به نکاتی در ارتباط با نمایش نامه قوی با پایه و اساس استاندارد برای همراه نمودن مخاطب اشاره کرد.

 کارشناس انجمن در ادامه نیز به راه هایی که می توان ایده های خلاق نمایشنامه را در آن جستجوکرد، اشاره نمود و اتفاقات زندگی شخصی خود و دیگران و محیط پیرامون - کتابها مجلات ونشریات - وقایع و سرگذشت بزرگان، اشعار و.....به عنوان بهترین منابع معرفی کرد.

سید محمد قلمکاریان اضافه کرد: در ادامه این نشست نیز علی رضا آقایی به تاریخ و ادبیات کهن ایران و جهان قصه ها و داستان های قرآنی و ائمه برای ایده های نمایشی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت:همچنین در این نشست اعضا و مربیان به بحث و تبادل نظر در زمینه ایده های خود درباره فعالیت های نمایشی مراکز پرداختند و پس از پاسخ مهمان انجمن به تمام سوال های اعضا و مربیان در زمینه ایده های نمایشی به اعضا پیشنهاد شد تا ایده های خود را بنویسند و در جلسه آینده در در خصوص ایده ها برای رسیدن به نمایشنامه های خوب کار شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =