کد خبر: 297352
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
مهرواره‌ی «عکس نوشت» تا ۱۵ خرداد تمدید شد

مهرواره‌ی «عکس نوشت» (شعر یا داستان کوتاه بر اساس عکس) تا ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ از سوی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمدید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در دنیای امروز، همنشینی هنرهای مختلف، ظرفیت‌های بیانی تازه و قابلیت‌های جدیدی برای بیان هنری به وجود آورده و کلام در ترکیب با دیگر هنرها از جمله هنرهای بصری مثل عکاسی، قدرت و ظرفیت مضاعفی پیدا کرده است؛ بر این اساس، مهرواره «عکس‌نوشت» با موضوع «ماه مهربانی و همدلی» کار مشترک انجمن‌های عکاسی و شعر و داستان کانون با شعار «تمرین همدلی» در حال برگزاری است.
شرکت کنندگان این مهرواره که اعضای نوجوان و ارشد انجمن‌های عکاسی و شعر و داستان کانون در سراسر کشور هستند، تا ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند. پیش‌تر مهلت ارسال اثر به این مهرواره تا ۱۰ خرداد اعلام شده بود.
در این مهرواره، روایت‌ها می‌تواند از سفره افطار تا سجاده نماز، دستگیری از نیازمندان، یاری‌ و کمک رساندن به خانواده، دوستان، همسایگان، آشنایان، شاد کردن کودکان و خانواده افراد نیازمند و بیمار، پزشکان، پرستاران و کادر درمان، مهربانی با طبیعت، گیاهان و جانوران و از هر کجا و هر لحظه‌ی ماه مبارک رمضان باشد.
بر همین اساس اعضای انجمن عکاسی باید با توجه به موضوع «ماه مهربانی و همدلی» با دوربین یا گوشی تلفن همراه عکاسی کنند، سپس فایل‌های عکس‌های منتخب در گروه‌های مجازی انجمن شعر و داستان به اشتراک گذاشته می‌شود تا اعضای ادبی با الهام گرفتن از عکس‌ها، شعر یا داستان کوتاه بنویسند و پس از بررسی اولیه، فایل عکس‌ها و شعر و داستان‌های منتخب در سایت پیک امید به نشانی omid.kpf.ir بخش فراخوان مهرواره «عکس نوشت» بارگذاری می‌شود.
شعر یا داستان کوتاه باید در قالب فایل word با فونت ۱۴ حروف‌چینی شده باشد.
بر همین اساس، هر عضو می‌تواند حداکثر ۳ اثر را با بیان مشخصات کامل خود همچون نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، عنوان اثر، نام استان، نام شهر و مرکز، نام انجمن، نوع دوربین یا مدل گوشی تلفن همراه ارسال کند. انتخاب اسم یا عنوان برای عکس و داستان یا شعر الزامی است.
بر اساس اعلام مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، عکس یا شعر و داستان به تنهایی پذیرفته نمی‌شود و هر عکس باید با یک اثر ادبی همراه باشد.
یادآوری می‌شود این فراخوان در قالب مهرواره برگزار می‌شود و رتبه‌بندی و اعلام برگزیده ندارد و از آثار برتر با ارسال هدیه‌ی فرهنگی تقدیر و منتخب آثار در صفحه‌های مجازی کانون پرورش فکری با هشتگ‌های #تمرین_همدلی، #کانون_امید و #رزمایش_همدلی منتشر خواهد شد.

 متن کامل فراخوان مهرواره عکس‌نوشت را اینجا ببینید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =