فرهنگ‌سازی برای کودکان با استفاده از ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: همکاری دو جانبه ی نیروی انتظامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محلات کم برخوردار موجب شناسایی آسیب شناسی در حوزه کودک می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سرهنگ مختار درخشان پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در دیدار بامدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در دستور کار ناجا قرار گرفته است پیشگیری اجتماعی محله محور است اظهار داشت: در واقع اعتقاد ما در ناجا این است که هرکاری را پلیس می تواند با همکاری مردم انجام دهد و راهبرد اجتماعی کردن امنیت جامعه با همکاری و مشارکت مردم میسر می شود.

وی در ادامه افزود: همه سازمان ها در زمینه فرهنگ سازی در حوزه کودک و نوجوان اقدامات خوبی انجام داده اند اما بهتر است این کارها با همکاری همه دستگاه ها و در یک راستا صورت گیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه کودک و نوجوان باید از ظرفیت های کانون پرورش استفاده کنیم و این  کانون نیز می تواند از امکانات و ظرفیت های ناجا برای اجرای طرح و برنامه های خود استفاده کند.

به گفته ی سرهنگ درخشان انعقاد تفاهم نامه بین فرماندهی نیروی انتظامی و کانون پرورش فکری با هدف هم افزایی جهت استفاده از ظرفیت های یکدیگر بسیار مهم، راهبردی و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به طرح محله محور تاکید کرد:تعامل دو نهاد در این طرح موجب برگزاری برنامه های متنوع و متعددی برای فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی کودکان و نوجوانان به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار شهر است.

وی ادامه داد: در حوزه های مشاوره، افکارسنجی، مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد، آموزش همگانی ظرفیت بسیار زیادی در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی وجود دارد و این معاونت آمادگی ارائه تجربیات خود به کانون است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: باتوجه به اینکه مراکز کانون پرورش در محله های مختلف اصفهان و دیگر شهرها فعال هستند معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز می تواند برای اجرای برنامه های خود از امکانات این مراکز استفاده کند.

سید محمد قلمکاریان از آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برای برگزاری کلاس و برنامه های مختلف برای فرزندان و خانواده های کارکنان نیروی انتظامی خبر داد.

وی افزود:فعالیت های مطالعاتی، فرهنگی و فرهنگ سازی، هنری شامل تولیدات هنری و بسترهای هنری و فعالیت های اجرایی برای برگزاری برنامه های مشترک از جمله حوزه هایی هستند که به صورت گسترده برای همکاری بین کانون پرورش فکری و نیروی انتظامی وجود دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه به نقش بازی و آموزش غیر مستقیم برای ارتقاء مهارت اجتماعی و علمی در کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: بازی درمانی برای اصلاح رفتار کودکان و نوجوانان، معرفی مشاغل به صورت آینده نگری در جهت آشنایی با مشاغل گوناگون و نشاط فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش جرم و خشونت نیز از دیگر محورهایی هستند که در نظر داریم تا با همکاری نیروی انتظامی برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار در قالب پیک امید اجرا کنیم.

قلمکاریان گفت: یکی از اهداف کانون پرورش فکر ی کودکان و نوجوانان تاثیر غیر مستقیم فرزندان بر خانواده هایشان از طریق برنامه های آموزشی است.

وی در ادامه به بعد دیگر انعقاد تفاهم نامه کانون پرورش فکری با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت:آموزش مهارت های فرزند پروری و رفتار با کودکان و نوجوانان نیز از جمله برنامه هایی است که در نظر داریم برای خانواده های پرسنل نیروی انتظامی اجرا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =