مراکز کانون برای پرکردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان در تابستان آماده می شوند

مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به منظور برنامه ریزی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان در تابستان، همزمان با سراسر کشور از امروز شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ فعالیت خود را از سر گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در این خصوص گفت، با توجه به تصمیم‌های گرفته شده در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام رسمی دولت مبنی بر بازگشایی اداره‌های دولتی، مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون در استان از امروز شنبه دهم خرداد ۱۳۹۹ به صورت رسمی و بدون حضور اعضا بازگشایی شدند.

بر همین اساس، تمامی کارکنان شاغل در مراکز فرهنگی هنری کانون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا کنترل بیماری کرونا و بر اساس ساعت مصوب در محل کار خود حاضر می شوند.

حمیدی افزود، مربیان ثابت، سیار و پستی کانون با حضور در مراکز فرهنگی هنری ثابت، به کار آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی در فصل اوقات فراغت و همچنین خدمات‌دهی از طریق فضای مجازی خواهند پرداخت و خدمات‌دهی مستقیم مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان از اول تیر ماه سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

مدیر کل کانون استان با اشاره به ادامه‌ی فعالیت‌های پیک امید مجازی کانون گفت، با شیوع بیماری کرونا مراکز فرهنگی هنری کانون از اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شدند اما مربیان کانون در استان بر اساس دستور العمل‌ها و اهداف معاونت فرهنگی کانون کشور در قالب «پیک امید مجازی» اقدام به تولید بیش از ۷۵۰ ویدئو با محتوای فرهنگی و هنری و ادبی شامل قصه گویی، معرفی کتاب ، آموزش کاردستی و نقاشی و... و انتشار در فضای مجازی کردند و علاوه بر این  فعالیت‌های انجمن‌های تخصصی و آموزش‌های مجازی مراکز ویژه اعضای هر مرکز در بستر اینترنت فراهم شد.

و براین اساس نیز تا کنون چندین جلسه انجمن و همچنین وبینار با حضور میهمانان کشوری در بستر فضای مجازی با حضور کودکان ونوجوانان عضور مراکز کانون و همچنین علاقمندان برگزار شده است.

گفتنی است در حال حاضر ۲۶ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار روستایی و شهری و کتاب‌خانه پستی در استان به کودکان ونوجوانان  خدمات رسانی می کند . همچنین قرار است به زودی بستری اینترنتی را برای فعالیت‌های مجازی با عنوان کانون مجازی برای بهره مندی بیشتر مخاطبان از فعالیت‌های کانون فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =