کد خبر: 297386
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
سومین جلسه مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون خوزستان برگزار شد

سومین جلسه مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با موضوع «برخورد با نمایشنامه و اهمیت مخاطب شناسی در نمایش کودک و نوجوان» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سومین جلسه مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دو برنامه مجزا با محوریت «نمایشنامه و مخاطب شناسی» با حضور ۹۱ عضو دختر و ۵۲ عضو پسر اجرا شد.

ساغر لطفی نژاد نویسنده، عروسک ساز و کارگردان نمایش‌های عروسکی میهمان ویژه این برنامه به بیان اهمیت متن و نمایشنامه، شناخت مخاطب و آشنایی با نیازهای هر گروه سنی پرداخت.

کارشناس هنرهای نمایشی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون کشور در ادامه به ویژگی‌ها و نیازهای گروه‌های سنی مختلف و در نظر گرفتن آن‌ها برای تولید نمایش اشاره کرد و گفت: تجربه‌های اجرای نمایش توسط اعضا و بازخورد آن در بین تماشاگران باید مورد توجه قرار گیرد.

لطفی نژاد با بیان این‌که قبل از انتخاب نمایشنامه برای اجرا باید از خود بپرسیم چرا این متن را انتخاب می‌کنیم و برای چه گروه سنی می‌خواهد اجرا شود تأکید کرد: هنگام تولید نمایش برای گروه سنی خردسال باید به نیازهای این رده سنی توجه کرد.

او که کارگردان نمایش‌های عروسکی است پیشنهاد کرد؛ استفاده از تئاتر مشارکتی می‌تواند ضمن ایجاد تعامل تماشاگران با قهرمان قصه به جذب مخاطب کمک شایانی کند.

مخاطب شناسی، ضرورت انتخاب یک متن مناسب برای اجرا، دلایل نداشتن مخاطب کافی یا ناتوانی جذب تماشاگر و برخی از مشکلات و معضلات نمایش‌های کودک و ‌نوجوان دیگر مباحث مورد بحث در جلسه سوم انجمن مجازی هنرهای نمایش کانون خوزستان بود که در قالب پرسش و پاسخ و فضایی مشارکتی بین استاد و اعضا برگزار شد.

گفتنی است: سومین جلسه انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان خوزستان در حالی برگزار شد که نوجوانان عضو این انجمن در دو دوره گذشته آن با حضور اساتید این حوزه، با مفهوم و تاریخچه تئاتر و فن بیان در نمایش آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =