کد خبر: 297406
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
چهل نشست‌ مجازی انجمن‌ هنرهای نمایشی کانون برگزار شد

بیش از چهل نشست‌ انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور با تداوم شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با ارسال شیوه‌نامه‌ی برگزاری جلسه‌های مجازی به استان‌ها، از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت تجربه‌های تازه‌ای برای نوجوانان، مربیان و کارشناسان هنری سراسر کشور پدید آمد.
بر همین اساس، واحد آفرینش‌های هنری در استان‌ها فعالیت‌های حضوری انجمن‌ هنرهای نمایشی را در فضای مجازی دنبال کردند که با استقبال نوجوانان و اعضای ارشد مراکز کانون روبه‌رو شد.
در نشست‌های مجازی هنرهای نمایشی تاکنون بیش از یک‌هزار نفر عضو و مربی مراکز فرهنگی هنری کانون حضور داشتند و اعضا نیز از دیدگاه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان مهمان استفاده کردند.
مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون همچنین با تهیه فهرستی از کارشناسان هنرهای نمایشی داخل کانون و ارسال آن به استان‌ها، به آنان پیشنهاد کرد تا از ظرفیت‌های تخصصی همکاران کانون در برگزاری نشست‌های این دو انجمن‌ استفاده کنند.
بر همین اساس، ساغر لطفی‌نژاد، مصطفی جعفری، هادی رفیعی، سعید زین‌العابدین، فرزاد زیدی‌نژاد، محمد محمدیان‌شمالی، علیرضا آقایی، امیر مشهدی‌عباس، وحید خسروی، فاطمه میرمحمدصادقی، نوشین فرهادی، رضا گشتاسب، شریف اسلامی، رضا رفیعی، فواد ابراهیمیان، محسن اکرمی، هادی لایقی، وحید خواجوی و بختیار پنجه‌ای با اعضای انجمن هنرهای نمایشی خوزستان (سه نشست)، تهران (شش نشست)، زنجان (شش نشست)، مازندران (دو نشست)، اردبیل، ایلام (دو نشست)، گلستان (دو نشست)، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد (افتتاح انجمن)، همدان (سه نشست)، کرمانشاه، (سه نشست)، خراسان جنوبی (چهار نشست)، چهارمحال و بختیاری (دو نشست)، آذربایجان غربی (چهار نشست)، خراسان رضوی و بوشهر به گفت‌وگو پرداختند.
نمایش‌نامه و اهمیت مخاطب‌شناسی در نمایش کودک و نوجوان، نمایش‌نامه عروسکی و رموز موفقیت بر صحنه‌ها، بازیگر کیست و ابزار بازیگری چیست؟، اقتباس ادبی در تئاتر کودک و نوجوان، نمایش عروسکی، بازیگری و فن بیان، کشف ایده جذاب برای نوشتن نمایش‌نامه خلاق، خلق ایده و انتخاب نمایش‌نامه خوب، سومین دوره آموزشی تئاتر شورایی، تفاوت نمایش‌نامه‌نویسی تئاتر و تئاتر عروسکی، ساخت عروسک‌های خلاق، ایده‌پردازی و خلق ایده، اقتباس ادبی در تئاتر کودک و نوجوان، تاریخچه نمایش عروسکی و اقتباس برای نمایش کودک و نوجوان از جمله موضوع‌ها و نکته‌هایی بود که از سوی کارشناسان مهمان در انجمن‌ هنرهای نمایشی به‌صورت مجازی مطرح شد.
یادآوری می‌شود نشست‌های انجمن‌ هنرهای نمایشی کانون در فضای مجازی در فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ برگزار شد و در هفته‌های آینده همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =