کد خبر: 297414
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
اولین نشست تخصصی انجمن نمایشگران نسار برگزار شد

اولین نشست تخصصی انجمن نمایشگران نسار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با حضور فرزاد زیدی نژاد کارشناس هنری استان لرستان و با موضوع " آنچه درباره تئاتر عروسکی باید بدانیم " به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این جلسه آشنایی با اصول و مبانی نمایش عروسکی، تعریف عروسک نمایشی و تفاوت آن با عروسکهای غیر نمایشی، معیارهای اجرای عروسکی مناسب کودکان و نوجوانان در مراکز و تئاتر اشیا مطرح و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در ابتدای جلسه سیدیاسر هاشم زاده رابط انجمن نمایش استان کردستان درباره تئاتر و تئاتر عروسکی و لزوم پر رونق تر شدن این فعالیت در مراکز به منظور جذب و پایدار سازی اعضا در مراکز کانون به واسطه فعالیت های نمایشی مباحثی را مطرح کرد و بر قوی تر شدن فعالیتهای انجمن نمایش و شرکت مربیان علاقمند در نشست های تخصصی و همچنین ارتقا سطح علمی مربیان در این رابطه تاکید کرد.

در ادامه نشست فرزاد زیدی نژاد از اعضا و هنرمندان حاضر در گروه مجازی خواست تا هر کدام تعاریف خود را از تئاتر عروسکی و عروسک نمایشی ارائه دهند و آنها را به چالش کشیده و مورد بحث و گفتگو قرار داد.

زیدی نژاد همچنین به مبانی و اصول نمایش عروسکی و نحوه اصولی اجرا و فاکتورهای یک اجرای سالم به لحاظ تکنیک و محتوا اشاره کرده و موراد تکمیلی همچون معیارهای اجرای درست نمایش عروسکی، نحوه ارتباط صحیح عروسک گردان با عروسک، تفاوتهای عروسک نمایشی با غیر نمایشی، آشنایی با حرکت و آناتومی عروسک در هنگام اجرا بر صحنه را نیز بصورت مفصل بیان کرد.

 در خاتمه نشست اعضا و مربیان سوالات خود را مطرح کرده و با هم به گفتگو نشستند.

لازم به یادآوری است این جلسه به مدت نود دقیقه در گروه مجازی انجمن نمایش نسار برگزار گردید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =