درخشش اعضای مرکز شماره ۵ کانون اردبیل در مسابقه سراسری «همچون پدر، مهربان»

هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، نتایج مسابقه سراسری «همچون پدر، مهربان» در بخش‌های نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان اعلام شد و اعضای مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری اردبیل خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، نتایج مسابقه سراسری «همچون پدر، مهربان» در بخش‌های نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان اعلام شد و اعضای مرکز شماره ۵ کانون اردبیل در بخش خوشنویسی برگزیده شدند.

بر اساس این گزارش، عباس رحیمی و اشکان عشایری (به‌صورت مشترک) از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل از کارگاه خوشنویسی هاجر بابیانی، در بخش «خط نستعلیق گروه سنی۱۴-۱۸ سال» به‌عنوان نفرات سوم برگزیده شدند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس شورای سیاست‌گذاری این مسابقه در این خصوص گفت: در این رویداد هنری که باهدف پاس‌داشت مقام والای شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در زمستان ۱۳۹۸ برگزار شد، بیش از ۲ هزار اثر در بخش نقاشی و یک‌هزار اثر در بخش خوش‌نویسی به دبیرخانه ارسال شد.

«قاسم تنها» افزود: اگرچه شیوع بیماری کرونا و آغاز قرنطینه تنها۲۰ روز پس از فراخوان اولیه و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی بر روند ارسال آثار و مشارکت علاقه‌مندان تأثیر گذاشت اما به لطف خداوند و حمایت‌های مدیران کل استانی کانون آثار قابل‌توجهی مورد داوری قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله برای ما این بود که بتوانیم طبق وعده‌ای که داده بودیم هم‌زمان با روز قدس و سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) که این شهید والامقام نماد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام بود، بتوانیم آثار رسیده به دبیرخانه را تفکیک و داوری کنیم که این کار خوشبختانه انجام شد.  

به گفته‌ی «تنها» قرار است به‌زودی نمایشگاهی از آثار برتر بخش خوش‌نویسی و نقاشی این مسابقه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سپس در شهرهای مختلف کشور نیز برای علاقه‌مندان برگزار شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کانون یادآور شد: کتابی با همین عنوان «همچون پدر، مهربان» به‌زودی آماده نشر و در سالروز شهادت این سردار سرافراز اسلام با حضور مسئولان کشوری رونمایی می‌شود.

«تنها» در پایان ضمن تبریک به افراد برگزیده در هر بخش، گفت: درمجموع ۱۱۵ اثر نقاشی و ۴۸ اثر خطاطی برای حضور در نمایشگاه و چاپ در کتابی با همین عنوان آماده انتشار است و در روزهای آینده با برگزیدگان هر بخش برای چگونگی دریافت هدایا و لوح‌های تقدیرشان از طرف دبیرخانه مسابقه تماس گرفته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =