کد خبر: 297421
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
بازدید 341
انجمن مجازی شعر سروناز

اولین جلسه انجمن مجازی شعر سروناز ویژه اعضای شاعر آفرینش‌های ادبی استان در اداره کل کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، این نشست با حضور اعضای انجمن شعر کانون فارس و میترا یگانه، مربی آفرینش‌های ادبی استان برگزار شد که در آن به جایگاه ایده در شعر، ساختارمندی و ساختارشکنی، انتخاب درست واژه به دور از دغدغه پرکردن قافیه و وزن و به‌کارگیری آرایه‌های ادبی برای خلق عنصر کشف در شعر پرداخته شد.

در این نشست اشعار اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.  یگانه در نقد آثار اعضا به نکات مختلفی اشاره کرد. او گفت: تخیل و عنصر کشف در شاعرانگی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که هر شاعر باید به آن دقت کند. شعری که حرف جدید ندارد بسیار زودگذر است و مخاطب یک‌بار که آن را بخواند تمایلی به دوباره‌خوانی شعر و به یادسپاری شعر ندارد.

او افزود: شعر حافظ و سعدی ماندنی‌ست نه تنها به لحاظ ساختاری بلکه همین عنصر کشف و ایده‌های ناب باعث ماندگاری آثارشان پس از قرن‌ها شده‌است و هر بار که آن‌ها را می‌خوانیم احساس می‌کنیم زنده‌اند و به اصطلاح سخن از  دل ما می‌گویند.

یگانه انتخاب درست کلمات برای حفظ رابطه عرضی و طولی، از لحاظ معنایی و لفظی و انتخاب ضمیر و مشخص بودن مرجع آن را راهی برای انسجام شعر دانست.

مربی ادبی کانون فارس در پایان ضمن تشویق اعضاء به خواندن اشعار مختلف، از آن‌ها خواست تا جسارت نوشتن را فراموش نکنند و آنچه در ذهن دارند را روی کاغذ بیاورند چون شعر توأم با احساسات و تخیل شاعراست و ارتباط مستقیم با روحش  دارد.

انجمن ادبی سروناز با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسات حضوری به صورت مجازی  و با هدف توانمندسازی اعضا و مربیان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =