برگزاری دومین  نشست مجازی انجمن ادبی(سایه خیال)  در کانون کهگیلویه و بویراحمد

دومین نشست مجازی انجمن ادبی (سایه خیال) با محوریت نقد اثار اعضا در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این نشست مجازی که با هدف نقد و بررسی  آثار داستانی و هدایت اعضای انجمن در شرایط بحرانی کرونا برنامه‌ریزی شده بود، یکشنبه  ١۱ خرداد ۱۳۹۹، ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار شد.

نقد آثار اعضا در دومین نشست مجازی انمجن ادبی را اعظم بزرگی نویسنده کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور بر عهده داشت.

اعظم بزرگی در ابتدا به بررسی داستان « تقاص دریا » اثر هانیه خدیوی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره یک یاسوج،پرداخت و شخصیت پردازی و دیگر عناصر داستان در اثر عضو را بررسی و در نهایت پیشنهادات خود به این عضو  ارائه نمود.

 اعظم بزرگی در نقد و بررسی دومین اثر این نشست «لبخند مترسک» اثر کوثر پایان،عضو فعال مرکز فرهنگی هنری لیکک  را بسیار خوب توصیف و اثر را داری شروع و پایان مناسبی دانست و پیشنهادات خود برای بهتر شدن روند داستان ارائه کرد .  

سومین اثر نقد شده در این نشست داستان« مراد »  اثر فاطمه عربی عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ گچساران  بود که به موضوع کودکان کار پرداخت . اعظم بزرگی جسارت نویسنده و توصیف خوب شخصیت اول داستان از مهمترین ویژگی این اثر دانست.

در این نشست صمیمی اعضای انجمن (سایه خیال ) کانون کهگیلویه و بویراحمد  نیز نظرات و پیشنهادات خود را در مورد آثار  بررسی شده در فضایی پوبا و صمیمی ارائه دادند .

در پایان این نشست شخصیت و شخصیت پردازی از عناصر مهم و تاثیر گذار داستان توسط اعظم بزرگی آموزش داده شد و این عنصر به صورت ویژه در آثار نوجوانان  بررسی گردید .

  انجمن ادبی سایه خیال با هدف کشف استعداد و خلاقیت  ادبی اعضای نوجوان تشکیل و در این شرایط بحرانی بیماری کرونا نشست های انجمن به صورت مجازی برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =