اولین جلسه مجازی انجمن قصه‌گویی کانون آذربایجان‌غربی

اولین جلسه مجازی انجمن قصه‌گویی «دختران» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی صبح روز دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در این نشست مجازی که با موضوع انتخاب قصه برگزار شد، بیش از ۱۵ نفر از اعضای دختر انجمن قصه گویی کانون استان حضور داشتند.

شادی پاکزاد به عنوان مدرس این کارگاه، در ابتدای جلسه با ارائه تعاریف متعدد از قصه و قصه گویی، ملاک‌های انتخاب قصه توسط قصه گو را از مباحث مهم در حوزه قصه گویی عنوان کرد.

پاکزاد گفت: علایق شخصی و قابلیت‌های فردی در انتخاب قصه بسیار حائز اهمیت است و شناخت شیوه‌های روایت قصه از ارکان مهم در قصه گویی به شمار می رود.

وی افزود: گوش کردن به قصه‌ها و استفاده از تجربیات پیشکسوتان موفق در قصه گویی از گام‌های مؤثر پیشرفت در عرصه قصه گویی می باشد.

پرسش و پاسخ و بحث و تبادل نظر در خصوص قصه‌های انتخابی اعضای گروه از دیگر برنامه‌های این جلسه مجازی بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی همزمان با شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تمام حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری سراسر کشور در بخش‌های مختلفی از قبیل نمایش عروسکی، نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، سرود و ... اعضای کودک و نوجوان کانون استان را تحت پوشش فعالیت‌های مجازی خود قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =