آغاز به‌کار مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز

  مراکز فرهنگی، هنری کانون در استان البرز هم‌زمان با دیگر مراکز کانون در سراسرکشور از روز شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ بدون حضور اعضا بازگشایی شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، قاسم سلیمانی، مدیرکل کانون استان، با بیان این خبر، اظهار داشت: همزمان با شیوع بیماری کرونا مراکز فرهنگی هنری کانون البرز نیز از اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شدند، اما مربیان کانون، با حرکت جهادی«پیک امید مجازی» که دستورالعمل آن از طرف معاون محترم فرهنگی کانون ارسال شده بود، همراه با تمام همکاران در سطح کشور با شرکت در فراخوان‌ها و برنامه‌های مجازی، ضمن انجام تمام فعالیت‌های کانون در بستر فضای مجازی، ارتباط با کودکان و نوجوانان را انسجام بیشتری بخشیده و تمام فعالیت‌های حضوری این‌بار در فضای مجازی به اجرا درآمد.

همچنین مسوولین انجمن‌های تخصصی کانون نیز با استفاده از این بستر، فعالیت‌ها را به شکل منسجم در این فضا اجرا کردند.

سلیمانی افزود: تمامی مراکز کانون استان، قبل از حضور همکاران در مرکز، بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد مرکزی کانون ضدعفونی شده و فضا برای حضور همکاران آماده شد.

مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان با حضور در مراکز، با مطالعه و استفاده از منابع و امکانات موردنیاز، از این فرصت برای آماده‌سازی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی برای گروه‌های مجازی استفاده کرده، همچنین به شناسایی اعضا و عضوگیری بیشتر در گروه‌های مجازی پرداختند، تا اعضای کودک و نوجوان بیشتری از این فضا بهره‌مند شوند.

همچنین با برگزاری جلسات شورای فرهنگی درخصوص برنامه‌ریزی فعالیت در گروه‌های مجازی و چگونگی تولیدمحتوا در این فضا، مثل آموزش کاردستی، سفال، نقاشی، خوشنویسی، انیمیشن و.. با یکدیگر به تبادل‌نظر پرداختند. ضمن اینکه برنامه‌ریزی فعالیت‌های تابستان نیز در دستور کار مراکز بوده‌است. گفتنی است، این روند تا زمان حضور اعضا در مراکز کانون ادامه خواهد داشت.

سلیمانی در پایان افزود: به محض اعلام شرایط مساعد توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، به یاری خداوند متعال، باحضور اعضا، فعالیت‌های مراکز به روال سابق برخواهد گشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =