اجرای برنامه در بیت تاریخی امام شهرستان خمین

هم زمان با سالگردارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی با مشارکت کانون همدان در ارتباط تصویری زنده همکاران و دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام کانون استان مرکزی و همدان را لحظاتی به میهمانی خانه امام خمینی(ره) دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  در این ارتباط که از روزهای قبل هماهنگی های لازم با فرمانداری و دفتر بیت امام انجام شده بود همکاران مراکز فرهنگی هنری خمین با اجرای برنامه های شعرخوانی ، قصه گویی و معرفی بیت امام دنبال کنندگان اینستاگرام کانون استان مرکزی و همدان  را لحظاتی به میهمانی خانه امام خمینی (ره) دعوت کردند.

در این برنامه فاطمه عبدی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره یک خمین در خصوص معماری بیت امام توضیح دادند و گفتند: خانه پدری امام خمینی (ره) در خمین، یکی از بناهای زیبا و مثال‌زدنی است که با معماری خاص خود جذابیت ویژه‌ای دارد.امام (ره) در همین خانه متولد شدند و در سن ۱۹ سالگی آن را برای ادامه تحصیل ترک کرده و به اراک و سپس به قم عزیمت کردند، اما رفت و آمد آنحضرت به خانه پدری خود در خمین همچنان وجود داشت. این بنای تاریخی که حدود ۲۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و شامل ۵ بخش حیاط اندرونی، حیاط بیرونی، حیاط دارای شبستان، حیاط موروثی امام (ره) و واحدهای ارتباطی و خدمات است در سال ۷۵ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

در ادامه شعرخوانی توسط فاطمه آل طاهرمربی ادبی خمین  و بیان خاطره با گویش شهرستان خمین توسط آزاده محمدی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره یک خمین اجرا شد.

ودر پایان  عبدی  نمایی از منزل قدیمی امام خمینی(ره ) را برای بینندگان نمایش دادند و نام و یادامام را در دلها زنده کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =