خدمت‌رسانی به مناطق محروم از اولویت‌های کانون پرورش فکری است

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان با رحمت الله نوروزی، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان و نماینده مردم علی‌آبادکتول، رمضانعلی سنگدوینی و غلامرضا منتظری نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل و مشکلات کانون گلستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، رحمت الله نوروزی، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان و نماینده مردم شریف علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، در این نشست که با هدف هم‌افزایی و هم‌گرایی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی صورت‌گرفت، از کانون پرورش فکری و فعالیت‌های آن تشکر و قدردانی کرد.

وی با استقبال از برنامه‌های کانون، دلیل این دیدار را توجه به کودکان، نوجوانان و آینده سازان کشور دانست و طی سخنانی اظهار داشت: کانون پرورش فکری توانسته با به‌کارگیری فعالیت های تخصصی و برنامه های آموزشی گام مهمی در جهت رشد آینده‌سازان بردارد.

نوروزی همچنین از غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواست تا  مشکلات این دستگاه فرهنگی را در این کمسیون طرح و بررسی نمایند.

در ادامه رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم شریف گرگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خدمت‌رسانی کتابخانه‌های سیار روستایی یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است از کانون به‌عنوان یک مجموعه‌ شناخته‌شده، در ارائه‌ی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان نام برد که نقش مهمی در شکل‌گیری آینده آنان دارد.

در ابتدای این دیدار، محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ضمن تسلیت رحلت امام خمینی(ره) طی سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد کانون در حوزه‌های مختلف پرداخت.

وی در این گزارش به بیان بخشی از مشکلات و موانع در راه توسعه و گسترش دامنه‌ی فعالیت‌های کانون پرداخت و گفت: مشکل ما فقط کمبود بودجه نیست اگر چه ما با کمترین امکانات و بودجه فعالیت‌های خود را طراحی و اجرا می‌کنیم، اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در پیام آغاز به‌کار مجلس مبنی بر اینکه «اقتصاد و فرهنگ» در صدر اولویت‌های کشور است، تحقق برنامه‌ها و اهداف کانون نیز، نیازمند توجه جدی نمایندگان است.

رجب نسب همچنین با اشاره خدمات کانون در مناطق کمتر توسعه یافته، خواستار افزایش کتابخانه‌های سیار و بازسازی تعدادی از مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر فرهنگی به کودکان و نوجوانان شهری و روستایی این استان و حمایت نمایندگان جهت گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های این نهاد فرهنگی در مناطق کمتر توسعه یافته شد.

در پایان این دیدار لیست نیازمندی‌های کانون و همچنین آمار روستاهای تحت پوشش کتابخانه‌های سیار روستایی در اختیار دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در خصوص پیگیری آن قول مساعد داده شد.

یادآوری می‌شود، این دیدار صبح روز ۱۷خردادماه در سالن جلسات دیوان محاسبات استان گلستان صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =