تاثیر فعالیت‌های کانون پرورش فکری در پرورش نسل آینده‌ساز کشور

نماینده‌ی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: رسالت کانون پرورش فکری با توجه به شرایط ویژه‌ی استان برای پرورش نسل آینده‌ساز کشور بسیار حساس و تاثیرگذار است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان با نماینده‌ی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه‌ی زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی محامی در ابتدای سخنان خود گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در استان حاکم است رسیدگی به امور فرهنگی، به خصوص در زمینه‌ی کودک و نوجوان، که آینده‌سازان کشور و استان هستند، امر حساس و مهمی است که رسالت کانون را بسیار حساس و تاثیرگذار می‌کند.

امام جمعه‌ی زاهدان سپس «اهمیت نقش کتاب‌خانه‌های سیار و پستی و تماشاخانه‌ی سیار کانون» در پر کردن خلاهای فرهنگی و ایجاد بستر استعدادیابی کودکان و نوجوانان استان را بسیار مهم عنوان کرد.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان «تشکیل جمع متخصص و فرهیخته به عنوان مغز متفکر کانون و طراحی برنامه‌ها، تلاش برای افزایش سطح علمی، تخصصی و مهارتی کارکنان، استفاده از محتوای مناسب ایرانی- اسلامی برای کودکان و نوجوانان و جذب امکانات کشوری برای استان» را مولفه‌های مهمی جهت گسترش و کیفی نمودن فعالیت‌های کانون برشمرد.

حجت‌الاسلام محامی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود به اهمیت جذب کمک‌های خیرین اشاره و ابراز امیدواری کرد با تبیین کار کانون در رشد فکری کودکان و نوجوانان زمینه‌های مشارکت خیرین افزایش یابد.

قابل ذکر است پیش از سخنان نماینده‌ی ولی فقیه در استان، مدیرکل کانون استان ضمن تقدیر از نگاه ویژه‌ی امام جمعه‌ی زاهدان به اهمیت رسالت کانون و به استناد تاکیدهای مقام معظم رهبری و فرمایش ایشان در خصوص استان، به عنوان تنگه‌ی اُحُد و گنج پنهان ایران گفت: سیستان و بلوچستان حافظ 1300 کیلومتر از مرزهای مشترک ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان است که این موقعیت همراه با تنوع قومی و دینی، دشواری‌های فرهنگی فراوانی را برای استان و کشور به وجود آورده و کانون پرورش فکری با 30 مرکز ثابت، سیار و پستی همواره سعی دارد بخشی از این فضای فرهنگی را در جهت تحکیم هویت ملی و اسلامی و ساختن آینده‌ای متناسب با شان جامعه‌ی ایرانی به دست فرزندان این مرز و بوم به شکلی زیبنده طراحی نماید.

معصومه هادی در ادامه افزود: کانون در سیستان و بلوچستان، به دلیل دارا بودن ببشترین درصد جمعیت کودک و نوجوان در کشور، برای انجام کارهای فرهنگی، نیازمند تعامل و همراهی مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی است.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت عملکرد مراکز فرهنگی‌هنری کانون در استان، نیروی انسانی و شیوه‌های فعالیت این سازمان فرهنگی، بر کیفی بودن خدمات فرهنگی کانون به جامعه‌ی مخاطب تاکید و عنوان کرد: مهندسی فکر نسل نوجوان امروز امری ضروری است و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کانون برای پرورش، جهت‌دهی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در دورترین روستاها و حاشیه‌ی شهرهای استان در همین راستا صورت گرفته است.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود بیان کرد: فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا خلاهای آموزشی و تربیتی رفع شود و انعطاف‌پذیری فعالیت‌های آن امکان رشد مهارت‌های مورد علاقه و کسب تجربه را برای مخاطبان کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =