کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان باید در جشنواره بین المللی فیلم کودک محور اصلی باشد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید محتوای با کیفیت در زمینه پویانمایی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان باید در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان محور اصلی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی درحاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در دیدار با سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون گفت:کانون پرورش فکری جایگاه بسیار بالایی دارد و مجموعه کانون پرورش فکری، می تواند از ظرفیت ها و نخبگان آموزش و پرورش نیز برای اجرای برنامه ها و استعدادیابی به خوبی استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون پرورش فکری باید از ظرفیت جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بهره ببرد افزود:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان باید در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان محور اصلی باشد و نبض کار را به دست بگیرد.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مناطق حاشیه نشین و محروم ضرورت فعالیت های فرهنگی وجود دارد گفت: استفاده از ظرفیت هایی مانند واحدهای سیار کانون پرورش فکری در این زمینه بسیار مهم و کارگشا است.

حجت الاسلام نقدعلی به صحبت های رهبر معظم انقلاب پیرامون ایجاد اشتغال و حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توانیم با آموزش صنایع دستی به کودکان و نوجوانان از سنین کم، اقدام به فرهنگ سازی کنیم و مباحث اشتغال و کالای ایرانی را به آنها آموزش دهیم.

هم چنین کانون باید در زمینه اجرای برنامه ها و آموزش های دینی و مذهبی بیش از پیش گام بردارد.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: برگزاری برنامه های فرهنگی به ویژه برنامه هایی همچون آموزش های دینی و مذهبی کودکان و نوجوانان را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می کند و کانون پرورش فکری باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کند.

ایشان به اهمیت آموزش های غیر مستقیم در حیطه   پرورش فکر و روان کودکان و نوجوانان توسط کانون اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری باید در این راستا از ابزاری همچون تولید محتوا به ویژه تولید آثار پویا نمایی برای کودکان و نوجوانان با رویکرد دینی و مذهبی و آموزشی بیشتر بهره جوید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه در منطقه سه اصفهان به زودی سینمای کودک و نوجوان برای اکران فیلم و نمایش راه اندازی می شود خاطر نشان کرد:این امر برای اولین بار است که در کشور رخ می دهد.

سید محمد قلمکاریان در ادامه پیشنهاد تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس شورای اسلامی را مطرح کرد و گفت: این فراکسیون با هدف گسترش دامنه ارتباط مستقیم و بی واسطه کودکان و نوجوانان با نمایندگان مجلس و به عنوان ابزاری برای بیان نیازهای کودکان و نوجوانان برای ابراز خواسته های خود و به منظور دیده شدن در برنامه های کلان و سیاست های کشوری می تواند بسیار با اهمیت و تاثیرگذار باشد.

وی همچنین به تشکیل شورای سیاست گذاری حوزه کودک و نوجوان در استان اصفهان با محوریت کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: این شورا با حضور نخبگان و صاحب نظران در استان با هدف هم افزایی بین دستگاه ها ونهادهایی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنند و با رویکرد برنامه ریزی و آگاهی بخشی، بررسی و تحلیل وضعیت موجود و ترسیم نقش راه برای بسترسازی در راستای تحقق گام دوم انقلاب گام های موثری را بردارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برگزاری جلسات اتاق فکر با حضور کودکان و نوجوانان به منظور شناسایی انتظارات و نیازهای آنان را از جمله مهمترین اهداف پیشروی این کانون برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =