کتابخانه‌های سیار روستایی قدیمی‌ترین و  با ارزش‌ترین ارثیه و گنجینه کانون است

مدیرکل کانون استان همدان در یک دورهمی صمیمانه با مربیان سیار روستایی استان، ضمن استماع مسائل و مشکلات آنها، نسبت به پویاترشدن هرچه بیشتر این کتابخانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نخستین جلسه هم‌اندیشی سال ۹۹ مربیان سیار روستایی در سالن جلسات مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ همدان برگزار شد.
 در ابتدای این جلسه بهناز ضرابی‌زاده ضمن تشکر از حضور مربیان فعال سیار در این شرایط نامتعادل در این جلسه، رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه‌السلام) را تسلیت گفت و با اشاره به حدیثی از امام هادی(علیه‌السلام) اهمیت زیارت ایشان را هم‌سنگ با زیارت امام حسین(علیه‌السلام) دانست.
 ‏ضرابی‌زاده هم‌چنین از رسالت مهم کتابخانه‌های سیار در کانون سخن به میان آورد و گفت: این کتابخانه  قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین ارثیه و گنجینه کانون پرورش فکری است. کتابخانه‌های سیار از مهم‌ترین واحدها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری به حساب می‌آیند و من به شخصه این کتابخانه‌ها را بسیار دوست دارم و یکی از آرزوهایم در بدو ورودم به کانون خدمت در این کتابخانه‌ها بود. وی هم‌چنین گفت: کار در کتابخانه‌های سیار با ارزش است زیرا مربیان سیار با اقشاری در ارتباطند که علاوه بر محرومیت اقتصادی و معیشتی، محرومیت فرهنگی دارند. وی خاطرنشان کرد شما روح و روان کودکان را تقویت می‌کنید. خدا شما را خیلی دوست دارد که چنین شغلی را به شما عطا کرده است و واقعاً سعادتمند هستید. قدر این شغل و موقعیت را بدانید و مطمئن باشید وقتی رضایت خدا را در این فعالیت‌ها سرلوحه کار خود قرار دهید، قطعاً عاقبت به خیر خواهید شد.
 ‏ضرابی‌زاده ادامه داد؛ امسال سال سختی را از لحاظ اقتصادی پیش‌رو داریم. وی علاوه بر تحریم‌ها به مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با انتشار و شیوع این بیماری  بسیاری از درآمدهای ما قطع شده است، لذا به یاری خداوند و با صرفه‌جویی بیش‌ازپیش، از این بحران هم سربلند بیرون خواهیم آمد.
 ‏در ادامه این نشست، کلیه مربیان سیار مسائل و مشکلات خود را به طور مفصل و صمیمانه با مدیرکل استان در میان گذاشتند. ضرابی‌زاده نیز با حوصله به مشکلات و خواسته‌های آنها پاسخ گفت. هم‌چنین مربیان، هر یک به ارائه پیشنهادهایی جهت هرچه پویاترشدن مراکز سیار پرداختند. سپس گزارشی از فعالیت‌های پیک امید توسط واحدهای سیار ارائه شد و مدیرکل کانون از مربیان خواست بیشتر از همیشه پویا و فعال باشند.
 ‏ در پایان مقرر شد مربیان در تبلیغ هرچه بیشتر کتابخانه‌های سیار در فضای مجازی بپردازند و نسبت به تعامل هرچه بیشتر با فرمانداری، بخشداری و اداره آموزش و پرورش شهرستان خود تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =