کد خبر: 297570
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
معرفی پنج کتاب‌ کانون در فهرست سی‌ودوم لاک‌پشت پرنده

جشن رونمایی آنلاین سی‌ودومین فهرست لاک‌پشت پرنده، روز جمعه ۲۳ خرداد در حالی برگزار می‌شود که نام پنج عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این فهرست به‌چشم می‌خورد.

به گزارش اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، «دانشنامه محیط زیست» (جلد اول) با کسب پنج لاک‌پشت و مجموعه‌ی چهارجلدی «سلام، من صفر هستم»، «سلام، من زمین هستم»، «سلام، ‌من زمان هستم» و «سلام، من ربات هستم» با کسب چهارلاک‌پشت به این فهرست راه یافته‌اند.

«دانشنامه‌ محیط‌زیست» به قلم هنریک مجنونیان، بهرام حسن‌زاده‌کیابی و شکوه حاجی‌نصرالله، با ارائه‌ی ۴۸ مقاله‌ی الفبایی و با هدف فراگیر شدن دانش محیط‌ زیست مناسب گروه سنی نوجوان منتشر شده است.

بر این اساس جلد اول «دانشنامه‌ی محیط‌ زیست» تنها مختص حرف «آ» است و به موضوع‌های گوناگون همچون آب، آبزیان، آتش‌سوزی جنگل، آلاینده، آلودگی، آمایش سرزمین، آموزش محیط‌ زیست و... پرداخته است. در این کتاب از آثار ۴۵ عکاس استفاده شده است.

همچنین مجموعه‌ی چهار جلدی علمی کانون با عنوان «من... هستم» اثر لوکا نوولی مولف و تصویرگر ایتالیایی است. این مجموعه با خریداری حق انتشار در ایران (کپی‌رایت) منتشر شده است و علی خاکبازان و حسین ابوالقاسمی ترجمه‌ی این کتاب‌ها را بر عهده داشته‌اند. مخاطبان نوجوان با خواندن این آثار مروری تاریخی بر پیدایش علم خواهند داشت. نوولی پیش‌تر در گفت‌وگویی گفته بود که برای تدوین این آثار ۳۰ سال تحقیق و پژوهش داشته است.

سی‌و دومین جشن لاک‌پشت پرنده به ‌صورت آنلاین و در صفحه‌ی اینستاگرام فروشگاه مرکزی شهر کتاب به نشانی @bookcitycentral برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =