پنجمین جلسه مجازی انجمن قصه گویی کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

پنجمین جلسه مجازی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی صبح روز پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در این نشست مجازی که با موضوع لحن و بیان در قصه گویی برگزار شد، بیش از ۳۰ نفر از اعضای انجمن قصه گویی کانون استان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه هادی ملکی، نویسنده، کارگردان و داور قصه گویی به عنوان مدرس این کارگاه، با ارائه تاریخچه‌ای از فنون بیان در قصه و قصه گویی به تعریف فن بیان پرداخت.

وی با بیان اینکه فن بیان به معنی همیشه گفتن نیست و سکوت دراماتیک در تقویت فن بیان به ما کمک می کند، ایجاد فرصت تفکر و تصویرسازی ذهنی برای مخاطب را از نکات مهم در تقویت فن بیان عنوان کرد.

ملکی گفت: ساختار فن بیان، منحصر به تکنیک نبوده و بخشی از آن نیز هوش انسان است و این هوش باید تقویت شود.

پرسش و پاسخ و بحث و تبادل نظر در خصوص فنون بیان در قصه گویی از دیگر برنامه‌های این جلسه مجازی بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی همزمان با شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تمام حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری سراسر کشور در بخش‌های مختلفی از قبیل نمایش عروسکی، نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، سرود و ... اعضای کودک و نوجوان کانون استان را تحت پوشش فعالیت‌های مجازی خود قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =