کد خبر: 297628
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
بازدید 214
انجمن ادبی مجازی سروناز

سومین جلسه انجمن ادبی مجازی داستان سروناز  ویژه اعضای نوجوان دختر و پسر داستان‌نویس، ۲۲ خردادماه ۱۳۹۹ در شیراز، با حضور سمیرا قیومی و ۱۰۰ نفر از اعضا، مربیان و رابطان ادبی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، سمیرا قیومی،  نویسنده کودک و نوجوان که به عنوان میهمان برنامه حضور داشت، در رابطه با اتفاق و تأثیر آن در زندگی شخصیت اصلی داستان صحبت کرد و خطی‌بودن را در داستان ملال‌آور دانست. او اعضا را تشویق کرد تا از داستان‌های بزرگ ایده بگیرند و با این روش، بارش ذهنی بهتری در ایده‌پردازی داشته باشند.
این نویسنده کودک و نوجوان همچنین کتاب‌هایی را متناسب و هم‌سو با فکر و اندیشه و داستان اعضا معرفی کرد. قیومی از هنر نویسنده گفت که یک حرف بزرگ را باید با یک ماجرای ساده بیان کند.

در پایان او از معماری ذهن نویسنده و نقد و نظر برای بازنویسی داستان و بیشتر کردن چاشنی طنز در داستان‌ها به عنوان شیوه‌های خوب نویسندگی یاد کرد.

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس نیز با حضور در جلسه انجمن مجازی داستان، از اعضای نوجوان خواست در نوشتن داستان به نیاز مخاطب توجه کنند. او با تقدیر از حضور کارشناسان، مربیان، رابطان ادبی و اعضای انجمن سروناز، حضور سمیرا قیومی‌ به عنوان میهمان این جلسه را ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد با راهنمایی او، اعضا ضمن رسیدن به کشف تازه، طرحی نو در نویسندگی دراندازند. 

انجمن‌های مجازی کانون با هدف کشف و پرورش استعدادهای ادبی و توانمندسازی اعضا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =