کد خبر: 297638
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کتاب‌خانه‌ی ویژه کودکان کار در مشهد راه‌اندازی شد

هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با همکاری بهزیستی و شهرداری کتابخانه‌ای برای کودکان کار مشهد راه‌اندازی کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتابخانه‌ با بیش از ٢هزار عنوان کتاب و سرگرمی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰میلیون ریال در موسسه مددکاری همراز گلستان مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش در آیین گشایش کتاب‌خانه ویژه کودکان کار مشهد ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی گفت: افتتاح این کتاب‌خانه می‌تواند برای رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه به کودکان کار شروع یک حرکت باشد.
وی در ادامه بر تداوم فعالیت‌ها برای کودکان کار تاکید کرد و افزود: این فعالیت‌ها  نباید به مناسبت‌ها محدود شود.
طاهره طهماسبی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این طرح یادآور شد: بیشتر کودکان کار، پیامد فقر خانواده‌ها و باورهای غلط در جامعه هستند که با فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌توان گام‌های موثری برداشت.
وی افزود: بسیاری از کودکان کار جلوی چشم ما نیستند و کارهای سخت و دشواری را روزانه انجام می‌دهند که بخشی از آن‌ها حاصل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد هستند که لازم است خانواده‌ها نیز آموزش‌های مورد نیاز را فرا گیرند.
غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی نیز در این آیین گفت: بیش از ۱هزار کودک کار در سطح شهر مشهد شناسایی و از حمایت بهزیستی برخوردار شده‌اند.
مهدی حاتمی مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی شهرداری مشهد نیز اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم در حوزه کودکان کار، حرکت در جهت توانمندسازی آن‌ها است، چرا که اگر این مهم صورت گیرد گرایش آن‌ها به سوی بزهکاری‌های احتمالی کاهش می‌یابد.
کتابخانه ویژه کودکان کار از روز ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ در موسسه مددکاری همراز گلستان واقع در بلوار رسالت مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =