بازتعریف فعالیت‌های کانون پرورش فکری برای مخاطبان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: دلیل وجود و حضور ما در کانون «کودکان و نوجوانان» هستند و ما باید با عشق تمام توان و توجه خود را برای پرورش آنان به کار گیریم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، گردهمایی مجازی مدیرکل کانون با معاون، کارشناسان حوزه‌ی ستاد و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری استان برگزار شد.

معصومه هادی در این نشست با اعلام افزایش فعالیت‌های کانون از ۴۴ به ۶۰ فعالیت گفت: با توجه به تغییر سلیقه و خواست مخاطبان و ضرورت تطبیق فعالیت‌های کانون با این تغییر، صاحبنظران و کارشناسان کانون مدت‌ها اندیشیده‌اند تا از زاویه‌ای نو به این فعالیت‌های سازنده‌ی بنگرند و شرایط تطبیق آن را فراهم آورند.

مدیرکل کانون در ادامه افزود: کانون به عنوان متولی تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان در این رویکرد تازه نگاه فرایندمحور را جایگزین نگاه وظیفه‌محور کرده است.

هادی ادامه داد: با افزایش تعداد این فعالیت‌ها و تغییراتی که در روش انجام برخی از آنها ایجاد شده، سعی شده تمام نیازهای کودک و نوجوان امروز تحت پوشش قرار گیرد و سلیقه‌های گوناگون بتوانند از آن بهره‌برداری کنند.

وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: به عنوان مثال در رویکرد تازه سن حضور مخاطبان از ۶ تا ۱۸ سال به ۴ تا ۲۲ تغییر کرده تا کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند از خدمات کانون استفاده کنند.

مدیرکل کانون هم‌چنین از دسته‌بندی مراکز فرهنگی‌هنری به دو گروه سخن گفت. وی در این خصوص مراکز را به دو دسته‌ی حقیقی و مجازی تقسیم کرد و این‌گونه شرح داد: مخاطبان و علاقه‌مندان در فضای مجازی می‌توانند با کانون و فعالیت‌های آن آشنا و از برخی خدمات آن بهره‌مند شوند و در صورت حضور در مرکز، به عنوان عضو حقیقی، به فعالیت بپردازند.

ضرورت ثبت تمام فعالیت‌ها و خدمات در سایت، تعامل سازنده با سازمان‌ها و ضرورت حفظ کرامت کانون، نظم در کارها، ضرورت مجهز بودن به دانش روز، ارتباط موثر همکاران با کارشناسان ستادی، بحث درآمدهای کانون و توجه ویژه به مکالمه‌های تلفنی و اطلاعاتی که در اختیار دیگران گذاشته می‌شود، از دیگر موردهایی بود که مدیرکل کانون دیدگاه خود را با همکاران در میان گذاشت.

هادی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود در مورد کانون زبان و فراهم بودن بستر مجازی برای علاقه‌مندان در تمام نقاط استان اشاره کرد و از همکاران خواست در این زمینه با تعامل خود بتوانند برای شناساندن کانون زبان و جذب زبان‌آموز تلاش کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با ذکر این نکته که: با وجود همه‌ی مشکلاتی که وجود داشته، کانون همواره سربلند بوده، عنوان کرد: دلیل وجود و حضور ما در کانون «کودکان و نوجوانان» هستند و ما، به عنوان مجموعه‌ای همدل، باانگیزه و موفق، باید با عشق تمام توان و توجه خود را برای پرورش آنان به کار گیریم و بتوانیم راه ساختن آینده را برای ولی نعمتان خود روشن کنیم.

قابل ذکر است در پایان، همکاران در سراسر استان پرسش‌های خود را مطرح کردند که در این بخش مدیرکل و همکاران ستادی به آنان پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =