شیرینی خاطرات کانون پرورش فکری در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار و جاودانه می شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ساختاری مستحکم، علمی و عالی به عنوان حساس ترین مرکز در حوزه کودک و نوجوان کشور به بهترین شکل، جهت آموزش و پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی در حال فعالیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، محمد علی جعفری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان  اظهار داشت: در واقع کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری آموزش زندگی کردن می بینند.
کانون در پرورش خلاقیت و ذوق کودکان و نوجوانان بسیار مطلوب عمل کرده است، به گونه ای که خاطره حضور در کانون‌ در ذهن کودکان و نوجوانان جاودانه می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که مهم است کانون در آموزش به کودکان و نوجوانان، دستخوش عوام زدگی نشود گفت: باید همچون گذشته سیستم آموزشی و محتوای آموزش های ارائه شده به کودکان و نوجوانان برپایه و اساس علوم روز طراحی و اجرا شود و از نیروهای متخصص و از نظریات علمی نیز در این راستا استفاده گردد.

محمد علی جعفری ادامه داد: در واقع کانون پرورش فکری باید نیازهای ضروری مخاطبان خود را شناسایی نماید و براساس روش های علمی محتوای لازم را تهیه و آموزش های لازم را ارائه دهد.

وی در ادامه یادآور شد: باتوجه به ظرفیت هایی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد و همچنین هنرمندان بزرگی که در گذشته در این مجموعه پرورش یافته اند، توقع از این سازمان بسیار بیشتر از چیزی است که در حال حاضر در کانون پرورش فکری اجرا می شود. کانون پرورش فکری تا رسیدن به نقطه ایده آل و جایگاه اصلی خود فاصله دارد و باید در کانون پرورش فکری افق 50 ساله برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: کانون پرورش فکری یک مجموعه بزرگ و ارزنده است که محیطی را برای کودک و نوجوان ایجاد می کند تا وی برای زندگی کردن در جامعه آماده شود و در واقع کانون به کودک و نوجوان این امکان  را می دهد تا وی تجربه های متفاوتی را کسب نماید. در واقع کانون مکانی برای آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان برای تجربه آینده ای بهتر است.

محمد علی جعفری در ادامه با بیان اینکه کانون پرورش فکری باید راهکارهایی را برای تربیت و آموزش فرزندان ایران اسلامی جهت رسیدن به قله های بالای فرهنگی، هنری و علمی تعبیه کند گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که تعداد مراکز کانون پرورش فکری آن قدر در سراسر استان و کشور افزایش پیدا کنند که تمام کودکان و نوجوانان امکان حضور در این مراکز و استفاده از برنامه ها و خدمات آن را داشته باشند و کانون بتواند پاسخگوی نیاز تمام کودکان و نوجوانان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =