دولت و مجلس باید از کانون حمایت کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یازدهم خواستار حمایت‌های بیشتر دولت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح ملی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عباس مقتدایی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون اصفهان گفت: پرورش خلاقیت، آموزش‌های فرهنگی، ادبی، علمی و نجوم از جمله برنامه‌هایی بوده که توسط کانون پرورش فکری برای رشد کودکان و نوجوانان اجرا شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که کانون در دهه‌های مختلف فراز و فرودهای زیادی را پشت سرگذاشته است گفت: امروز برای اینکه کانون پرورش فکری بتواند بیش از پیش در پی پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی نقش آفرینی کند، باید آموزش و پرورش و کانون با تعامل با یکدیگر رابطه‌ی منسجمی را ایجاد کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس یازدهم با وزیر آموزش و پرورش و دیگر وزیران رایزنی‌های لازم را برای رسیدن کانون به جایگاه ویژه و مطلوب انجام می‌دهم، عنوان کرد: مسئولان شهری و محلی نیز باید کانون را به عنوان یک نهاد مهم و تاثیرگذار جدی بگیرند و کانون را به عنوان یک موضوع فرعی نگاه نکنند.

وی افزود: باید به کانون پرورش فکری به عنوان یک اصل جدی توجه کنند زیرا این نهاد در پرورش کودکان و نوجوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها نقش مهم و به‌سزایی را ایفا می‌کند.

مقتدایی با بیان این‌که کانون در پرورش خلاقیت و ذوق، تولید محتواهایی همچون کتاب، فیلم و نمایش و... کارنامه موفقی دارد، گفت: کانون در حال حاضر در قواره اصلی خود جدی گرفته نشده است و دلیل آن هم عدم تخصیص اعتبارات است. باید از کانون پرورش فکری حمایتی بیش از این انجام شود تا بتواند در تمام نقاط کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم بهتر به فعالیت‌های خود بپردازد.

وی در ادامه با بیان این‌که ساختار کانون پرورش فکری به گونه‌ای است که می‌تواند از ظرفیت مردمی برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده کند، گفت: همه نهادها و سازمان‌ها و مدیران کانون پرورش فکری باید به گونه‌ای عمل کنند که استفاده از این ظرفیت به صورت عملیاتی برای کانون پرورش فکری محقق شود.

در ادامه این نشست نیز مدیر کل کانون اصفهان گفت: در نظر داریم تا با تشکیل مجلس یازدهم و همچنین با حمایت‌های نمایندگان مردم و استفاده از نخبگان استان اصفهان شورای سیاست گذاری کودکان و نوجوانان را برای هم‌افزایی و بهبود شرایط آموزشی کودکان و نوجوانان تشکیل دهیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و جذب حمایت‌های لازم گام‌های بزرگ و موثری را در پی پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی برداریم.

وی در ادامه خواستار افزایش واحدهای سیار کانون براساس قانون برنامه ششم توسعه شد و افزود: با حمایت‌های نمایندگان مجلس می‌توانیم واحدهای سیار خود را برای حضور در مناطق محروم و حاشیه‌های شهرها گسترش دهیم تا کودکان و نوجوانان در سراسر استان به آموزش های علمی، ادبی، فرهنگی و... دسترسی داشته باشند.

گفتنی است قلمکاریان پیشنهاد تبدیل وضعیت نیروی انسانی قراردادی به رسمی را برای پیگیری نمایندگان مجلس مطرح کرد و عباس مقتدایی با استقبال از طرح، قول مساعد و پیگیری طرح توسط نمایندگان مجلس را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =