سِلف پُرتره تا سِلفی، عنوان نشست مجازی انجمن عکاسی

انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ششمین نشست خود را با عنوان«سلف ‌پُرتره تا سلفی» برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این انجمن که با هدف هم‌افزایی و ارتقای آگاهی‌های اعضا در سایه‌هم‌نشینی با صاحب‌نظران این حوزه برگزارمی‌شود، در ششمین نشست خود به روند توسعه بشر در سایه دست‌یابی به فن‌آوری و افزایش‌توان‌مندی‌ها پرداخت و تاثیر آن را بر هنر عکاسی و نقاشی مورد نقد و بررسی قرارداد.

علی‌خوش‌جام، عکاس و عضو انجمن عکاسان ایران، طی گردهم‌آیی مجازی بیش‌از ۶۰ عضو این انجمن در ۲۶ خردادماه ۱۳۹۹، به دلایل توجه و علاقه انسان به خودنگاره (سلف‌پُرتره) و خودعکس(سلفی) اشاره و خودشیفتگی، توجه به هویت فردی و منِ بیرونی و در نهایت، نمایاندن احساس درونی را ازجمله این علت‌ها عنوان‌کرد.

میهمان انجمن عکاسی کانون گیلان در ادامه، پیشینه رشد و تحول بشر در این حوزه را مورد توجه قرارداد و با اشاره به نخستین خودنگاره‌  و خودعکس‌ها گفت: این امر بسترهای مناسبی برای رشد و بالندگی هرچه بیش‌تر هنر عکاسی و خلاقیت‌ورزی هنرمندان عکاس فراهم‌کرده‌است.

اشتراک‌گذاری نمونه‌هایی از خودنگاره‌ و خودعکس‌ها، نقد و بررسی زوایای علمی و هنری این آثار از سوی حاضران، دیگر برنامه‌های انجمن مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =