کتاب «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» به دست خردسالان می‌رسد

کتاب شعر «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» جدیدترین اثر پیوند فرهادی برای خردسالان تا چندی دیگر از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، پیوند فرهادی با اعلام این خبر گفت: «حلزون، آقای جامدادی، آمبولانس، بیب‌ بیب و... تنها چند عنوان از شعرهایی است که طی چند سال گردآوری کرده‌ام و به زودی با تصویرگری مریم یکتافر به دست خردسالان می‌رسد.»
این شاعر درباره‌ی ویژگی‌های کتاب «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» عنوان کرد: «شعرهای این کتاب محاوره است و گردآوری آن‌ها بر اساس شناختی است که نسبت به مخاطب خردسال، نیازها و دغدغه‌های او کسب کرده‌ام. در این شعرها سعی کردم به طنز و شادی‌انگیزی مخصوص اشعار خردسالان توجه ویژه‌ای داشته باشم و پیوندهای آوایی را به پیوندهای معنایی مطابق با سلیقه‌ی مخاطبم ترجیح بدهم.»
این شاعر ادامه داد: «اغلب اشعار این کتاب در قالب مثنوی است. در انتخاب قافیه‌های آهنگین و جذاب، وسواس به خرج داده ام و جایی که از دیگر قالب‌ها مثل چارپاره یا نیمایی استفاده شده، با آوردن قافیه‌های بیشتر برای تقویت موسیقی در شعر بهره برده‌ام.»
فرهادی در پایان گفت: «محتوای این کتاب به دنیای خردسالان نزدیک شده است و با تکیه بر ویژگی حیوانات و جانوران ضمن ایجاد جذابیت در اثر، تاکیدم را بر آموزش غیر مستقیم مهارت‌های زندگی گذاشته ام.»
یادآوری می‌شود این اثر مناسب گروه سنی بالای چهار سال است و تا چندی دیگر بر پیش‌خوان کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =