تازه ترین نشست انجمن داستان کانون ایلام با حضور نویسنده مازندرانی

عالمه میر شفیعی نویسنده مازندرانی مهمان تازه ترین انجمن مجازی داستان کانون ایلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،نشست مجازی انجمن داستان آفرینش کانون ایلام با حضور عالمه میر شفیعی نویسنده توانا و کارشناس کانون استان مازندران برگزار شد.
در این نشست مجازی که کودکان ونوجوانان  داستان نویس ایلامی و  تعدادی از مربیان ادبی و مدیر کل و معاون فرهنگی و کارشناس مسئول نیز حضورداشتند،عالمه میر شفیعی ابتدا در مورد اصول داستان نویسی برای بچه ها توضیحاتی داد سپس به تفاوت دل نوشته و نثر با داستان پرداخت و پس از آن به موضوع چگونه یک داستان خوب بنویسیم وارد شد و در کنار آن با حوصله و دقت به نقد و بررسی داستان های بچه ها پرداخت و در مورد هر داستان نقاط ضعف و قوت هر کدام را  بیان کرد.

عالمه میرشفیعی کارشناس ارشد آموزش زبان و ادبیات فارسی و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان مازندران است اونویسنده، منتقد ادبیات داستانی، مدرس داستان‌نویسی و شاهنامه‌پژوهشی، تحلیل‌گر قصه‌های عامیانه است و چاپ مقالات در گلستانه و آناهید در نقد داستان و فصل نامه ادبیات کودک و نوجوان،مدرس داستان‌نویسی به طور آزاد، در انجمن سینمای جوان، در حوزه‌هنری و مدرس تئوری نقد ادبی را در کارنامه خود دارد.همچنین ارائه نقد رمان نوجوان به انتشارات کانون به عنوان اولین کار نقد رمان نوجوان در کشورچاپ داستان در مجموعه داستان به جای ساندویچ قورباغه‌ات را قورت بده چاپ کانون، چاپ داستان در مجموعه داستانی از حوزه هنری، چاپ داستان در مجموعه داستانی از ارشادچاپ مقالات در هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌های استانی با رویکردهای متون کهن، فرهنگ ایرانی و نقد شعرچاپ بازنویسی متون کهن در روزنامه‌ی استانی حرف شامل چند قصه از شاهنامه، چند حکایت ازبهارستان، جهانگشای جوینی جلد یک به طور کامل، قسمت‌هایی از وامق و عذرا، منطق‌الطیر عطار به طور کامل. چاپ بازنویسی مرزبان نامه به صورت قصه در ماهنامه‌ی استانی سرخ‌رود.نیز در کارنامه ادبی او دیده می شود.


این نشست را فرحناز چولکی کارشناس پر تلاش آفرینش های ادبی کانون ایلام  اداره می کرد.
 حال و هوای بهاری در فضای فعالیت های مجازی کانون ایلام  خود را در آخرین ماه بهار نیز به خوبی به رخ کشیده و بازار گرم فعالیت‌های مجازی کانون ایلام، ظرفیت استفاده از حضور مهمانان کشوری را نیز به انجمن‌ها وکارگاه‌های مجازی اضافه کرده و این روزها هر هفته به همت کانونی‌های ایلام شاهد چندین جلسه مجازی و کاربردی با حضورشاعران، نویسندگان، کارشناسان، قصه‌گویان و هنرمندان مطرح کشوری و استانی هستیم.

کانون استان ایلام در راستای ارتباط با با بچه‌ها همگام با کانون کشور در برنامه پیک امید مجازی نیز حضوری پررنگ داشته و مربیان به صورت مجازی آموزش‌های خود را در این امداد فرهنگی برای بچه‌های توی خانه برگزار می‌کنند. در این حرکت جهادی تاکنون بیش از ۵۰۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری انجام گرفته است. و بچه‌ها به صورت مجازی از آموزش نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، معرفی کتاب، دست‌سازه‌ها و کار با کاغذ و داستان مربیان استفاده می‌کنند.

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =