کد خبر: 297756
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
بازدید 489
مرکز شماره پنج همدان در محله جولان باقی خواهد ماند؟

بهناز ضرابی‌زاده به اتفاق معاون فرهنگی کانون، با حضور در شورای اجتماعی محله کوی جولان از احتمال تغییر مکان مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ همدان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده در جلسه شورای اجتماعی محله کوی جولان حضور یافت.
در این جلسه که معاون فرهنگی کانون و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، دبیر شهر دوستدار کودک و تنی چند از کارشناسان شهرداری و شورای محله جولان حضور داشتند، مدیر کل کانون ضمن تشکر از اعضای شورای اجتماعی محلات بابت تشکیل این جلسه، به شرح کاملی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرداخت و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین و تخصصی‌ترین کتابخانه‌ی کودک و نوجوان در کشور است که بیش از نیم قرن به تربیت ذوق هنری و ادبی کودکان و نوجوانان این سرزمین مشغول است.
ضرابی‌زاده تشکیل کارگاه‌های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی را یکی از راه‌های شناخت و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود، مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ همدان در سال ۱۳۷۸ در این محله تاسیس شد.
وی اعضای این مرکز را بالغ بر ۱۸۰۰ نفر و کتب موجود در این کتابخانه را ۱۱۰۰۰ جلد کتاب عنوان کرد. وی گفت متاسفانه این مرکز از سال 95 در مکانی استیجاری به فعالیت خود ادامه داده است که از اوایل سال و به دلیل افزایش اجاره‌بهای این مکان مجبور به تغییر مکان و جابه‌جایی آن هستیم.
مدیرکل کانون ابراز امیدواری کرد که به کمک شورای محله و شهرداری همدان بتوانیم در محل مناسبی در شأن و شخصیت کودکان و نوجوانان این محله به فعالیت ادامه دهیم. 
سپس رئیس شورای محله، به پتانسیل فرهنگی موجود در این محل اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش خود را نسبت به ماندگاری کانون پرورش فکری کودکان در این محل افزایش دهیم.
در ادامه، مقرر شد ظرف مدت یک هفته نسبت به مکان‌یابی جهت استقرار مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ در محله جولان اقدام گردد و در غیر این صورت با همت و مساعدت شهرداری، مکانی دیگر جهت جابجایی کتابخانه کانون در نظر گرفته خواهد شد.
لازم به ذکر است، مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ همدان، از سال ۹۵ به علت قدیمی و ناامن بودن ساختمان، به صورت استیجاری، به زیرزمین حسینه‌ای در همان محل منتقل شده است که با تقاضای هیئت امنای حسینیه مجبور به تخلیه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =