نشست مجازی تشریح شیوه‌نامه جدید فعالیت‌ها و کارگاه‌های آنلاین کانون

وبینار مربیان‌مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون فارس با موضوع تبیین و تشریح شیوه‌نامه و دستورالعمل جدید فعالیت‌ها با حضور مدیر کل کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این نشست مجازی که با حضور معاونان و کارشناسان کانون فارس همراه بود زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در رابطه با دستورالعمل پذیرش عضو و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری، رده‌بندی جدید سنی کانون، فعالیت‌های حضوری و مجازی توضیح داد.

عضویت در مراکز حقیقی و مجازی، انواع عضویت و حق ثبت‌نام، چگونگی اجرای خدمات در مراکز فرهنگی هنری، کارگاه‌های تخصصی و انجمن‌ها، از جمله مواردی بود که افتخاری به آن اشاره کرد.

مدیر کل کانون فارس با اشاره به از سرگیری فعالیت‌ها با حضور اعضا در مراکز فرهنگی هنری از ۱۵تیرماه ۱۳۹۹ بر لزوم تبلیغ و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها به اعضا و خانواده‌ها تأکید کرد.

 او دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های عمومی و فعالیت‌های تخصصی (کارگاه‌ها) را نیز بررسی کرد و ویژگی‌های فعالیت‌های عمومی و تخصصی را برشمرد.

بر این اساس، «کتابخوانی (شعر/ داستان)»، «قصه‌گویی شامل: فعالیت قصه‌گویی/ آموزش‌های ترویجی قصه‌گویی»، «بحث کتاب، نقد کتاب»، «معرفی‌ کتاب»، «پخش و نقد فیلم»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی»، «شناخت اقوام، مشاغل، مفاخر، وقایع و سرزمین»، «آشنایی با قرآن و احادیث»، «بحث آزاد» و «نقاشی» در دسته فعالیت‌های عمومی قرار می‌گیرد که اعضا با پرداخت حق عضویت سالانه، ضمن امانت کتاب می‌توانند از این فعالیت‌ها استفاده کنند.

به گفته مدیر کل کانون فارس، هنرهای تجسمی شامل: نقاشی، طراحی، تصویرسازی، نقاشی روی شیشه (ویترای)، نقاشی‌خط، خوشنویسی (تحریری/ قلم)، تذهیب، نگارگری، انواع کلاژ (تکه‌چسبانی)، کاغذ و تا (اریگامی)،کاردستی، پتینه، دکوپاژ، سفالگری، عکاسی، ظریف‌بری با چوب، صنایع دستی و هنرهای بومی، هنرهای نمایشی شامل: بازیگری،کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، ساخت عروسک‌نمایشی، عروسک‌گردانی، هنرهای تصویری شامل: پویانمایی، فیلم‌سازی، هنرهای آوایی شامل: سرود – نمایش،موسیقی (ارف و محلی)، فعالیت‌های ادبی شامل: داستان‌نویسی، شعرسرایی، فعالیت‌های علمی شامل: رباتیک، هوا فضا/ ساخت هواپیما، چرتکه/ محاسبات ذهنی، زیست‌شناسی/ محیط‌زیست و بازی و سرگرمی شامل: بازی‌های رومیزی، بازی‌های بومی و بازی‌های فکری در شیوه‌نامه جدید از جمله فعالیت‌های تخصصی کانون به‌شمار می‌آیند.

کارگاه‌های حال خوش زندگی و پرورش خلاقیت از دیگر عناوینی بود که افتخاری به تشریح آن پرداخت.

این نشست با پرسش و پاسخ مربیان‌مسوول با مدیر کل ادامه یافت و پس از آن معاونان فرهنگی و اداری مالی کانون فارس نیز به بیان مواردی از قبیل: از سرگیری فعالیت‌ها با حضور اعضا و تلاش و پشتکار بیش از پیش، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضدعفونی مراکز و احکام جدید کارکنان به ارائه توضیح پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =