جلسه کارگروه کودک و نونهال برگزار شد

جلسه هماهنگی و تقسیم کار مربوط به برنامه های کارگروه کودک و نونهال با حضور طاهره طهماسبی مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری و ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان در ۲ تیر ۱۳۹۹ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره ساز مدیرکل استان در آغاز جلسه، ضمن خیرمقدم خدمت نمایندگان دستگاه‌های حاضر در جلسه به ضرورت توجه به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: با توجه به فرمایش رهبر انقلاب که در خصوص دفاع مقدس فرمودند «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی، ملت ما می تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌گذاری کند». در این راستا باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم تا ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را به نسل آینده منعکس کنیم.  

زره‌ساز در ادامه به هنر قصه‌گویی اشاره کرد و گفت : قصه‌گویی در فرهنگ ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و از طریق قصه‌گویی می‌شود کودکان و نوجوانان را با دفاع مقدس آشنا کرد.

طاهره طهماسبی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری  ضمن عرض خسته نباشید به عزیزانی که در این عرصه تلاش می‌کنند گفت: کنگره ۱۸ هزار شهید با رویکرد ترویج فرهنگ دفاع مقدس شروع به کار کرده است و در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود؛ در همین راستا تصیم گرفته شد که کمیته‌هایی در این خصوص شکل بگیرید که کمیته بانوان یکی از این کمیته‌هاست که تلاش دارد تا نقش بانوان را در دفاع مقدس نشان دهد.  

طهماسبی گفت: طی جلسه‌هایی که در این خصوص گذاشته شد به یک سری برنامه‌ها رسیدیم که در جمع‌بندی سه برنامه مصوب شد که این برنامه‌ها شامل:

۱ - پویش قصه‌گویی مادران، همسران، خواهران، فرزندان و همرزمان و دوستان شهدا

۲ - تولیدات فرهنگی محتوایی سیره شهدا و یژه کودکان و نونهالان، تولید ۱۸ اثر در قالب کتاب قصه صوتی و تصویری رنگ آمیزی و لالایی‌های کودکانه

۳ - جشنواره فرهنگی هنری غنچه های امید ویژه نونهالان  

می‌باشد و در این جلسه به تقسیم کار و هماهنگی های لازم جهت گام‌های اجرایی این برنامه‌ها خواهیم رسید.

در ادامه جلسه، نمایندگان دستگاه‌های مختلف میزان مشارکت خود را در برنامه های مصوب اعلام کردند و صورت جلسه شد.

شایان ذکر است در این جلسه سید مسعود میریان؛ مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی،   نماینده اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی،   نماینده شهرداری مشهد و... حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =