دستورالعمل پذیرش عضو در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موضوع مورد بحث وبینار دیروز کانون کردستان بود

وبینار مدیر کل کانون استان کردستان با مسئولین مراکز فرهنگی و هنری استان با موضوع تبیین و تشریح شیوه‌نامه جدید فعالیت‌های کانون، نحوه پذیرش عضو و اجرای کارگاه‌ها در مراکز و دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیرکل کانون استان کردستان دستورالعمل پذیرش عضو و اجرای فعالیت ها و کارگاههای مراکز فرهنگی هنری(ثابت) را با حضور کلیه کارشناسان و مربیان مراکز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این وبینار که با محور بررسی شیوه نامه جدید فرهنگی کانون و  همچنین امکان سنجی ارائه خدمات به گروه سنی نوزاد و نوپا و خردسال برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن شنیدن عملکرد ها به بیان پیشنهاد های خود پرداختند. 

مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی ضمن تشکر ازکارشناسان و مربیان مراکز کانون استان کردستان که به جد در این ایام برای انجام فعالیت های مجازی تلاش کرده اند گفت: در شرایط جدید کانون فعالیت های مجازی بیشتر از فعالیت های حضوری اهمیت دارند و رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشت و سلامت در فعالیت حضوری مهم است. 

سهیلا شیخی افزود: شروع فعالیت های کانون از پانزدهم  تیرماه  خواهد بود اما ثبت نام ما از اول تیر ماه چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری آغاز خواهد شد.

شیخی در سخنانی با اشاره به این‌که سامانه مرکز مجازی کانون شهریور سال جاری به‌صورت رسمی افتتاح و خدمات مختلفی از سوی این مرکز ارایه خواهد شد گفت: فعالیت‌های تابستانی این سامانه شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۵ تیر با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی خاطر نشان ساخت: با راه اندازی مرکز مجازی کانون، ثبت نام ها(عضویت، کارگاه و ...) به صورت الکترونیکی و پس از تکمیل فرم های تعیین شده در این سامامه انجام می شود .

مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی گفت: مهلت ثبت‌نام فعالیت‌ها و عضویت در مراکز کانون ۵ تا ۱۵ تیر است و علاقه‌مندان دوره‌های مجازی برای ثبت‌نام باید از این تاریخ به نشانی kpf.ir و متقاضیان شرکت در دوره‌های حضوری می‌توانند به مراکز کانون در سراسر استان مراجعه کنند.

وی گفت: متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه ۸ فعالیت کتاب محور رایگان مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن(قصه‌گویی) دریافت می‌کنند. همچنین با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.

در این وبیناردستورالعمل بهداشتی، ضد عفونی کردن ساختمان و تجهیزات مرکز تشریح و بر لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست، ضدعفونی مرکز در کلیه‌ی بخش‌های مورد استفاده، ضرورت استفاده از اسپری ضدعفونی کننده تاکید و بر ضرورت صرفه جویی در هزینه های مصرفی توضیحاتی ارائه شد.  

لازم به ذکر است در پایان مدیر کل و کارشناسان استان به سوالات مربیان پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =