کد خبر: 297909
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
بازدید 337
اعضای نوجوان کانون کرمان به توس رفتند

اعضای نونگاه و نوجوان کانون کرمان در اردویی مجازی به توس از آرامگاه فردوسی دیدن کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری بنیاد فردوسی توس  صبح روز ۵ تیر ۹۹ اردوی مجازی به توس را برای اعضای نونگاه و نوجوان انجمن قصه‌گویی و انجمن‌های ادبی کانون کرمان برگزار کردند.

بنابر این خبر، سعید قربانیان دکترای ادبیات و کارشناس بنیاد فردوسی توس ابتدا از طریق پخش زنده از صفحه اینستاگرام بنیاد فردوسی به معرفی فضای بیرونی آرامگاه پرداخت و از مصالح، خصوصیت ظاهری سازه‌ آرامگاه و حکمت طراحی خاص بنا صحبت کرد و سپس همراه با مخاطبان از داخل آرامگاه فردوسی دیدن کرد.

همچنین وی چند تن از شخصیت‌های شاهنامه را معرفی کردند و سنگ‌نگاره‌های موجود در ساختمان را با خوانش و توضیح برای شرکت ‌کنندگان در این اردو معرفی کرد.

این در حالی است، در بین معرفی سازه و تاریخ شاهنامه، همچنین معرفی کتاب در بخش‌های کوتاهی بازدید کننده‌های این اردوی مجازی شاهد نقالی محمدصادق‌زاده نقال بین‌المللی بودند.

و بازدید از مزار مهدی اخوان ثالث (م. امید) شاعر نامدار معاصر که در جوار آرامگاه فردوسی قرار دارد از غافلگیری‌های جذاب این اردوی مجازی بود در پایان هم قربانیان به بازمانده‌های دیوار توس و دروازه رزان در محوطه آرامگاه اشاره کرد.

 گفتنی است اعضای نوجوان و نونگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بعد از این بازدید مجازی با بنیاد فردوسی ارتباط گرفتند و از راهنمای‌های کارشناسان بنیاد برای شناخت فردوسی و شاهنامه بهتر از قبل استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =