کد خبر: 297910
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
آغاز ثبت نام  دوره های تابستانی کانون پرورش فکری

ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان هرمزگان از آغاز ثبت‌نام دوره‌های تابستانی کانون  به صورت سراسری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ خانواده های هرمزگانی می توانند همراه با سراسر استان ها  با مراجعه به سایت kpf.ir از خدمات کانون برای کودکان و نوجوانان خود بهره مند شوند.  
 سلیمانی افزود: زمان ثبت‌نام این دوره‌ها از ۵ تیر ماه شروع شده و تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت.  
سلیمانی اعلام کرد: با توجه به وضعیت قرمز  شیوع بیماری کرونا در استان و محدودیت‌هایی که برای اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان وجود دارد، مرحله نخست راه‌اندازی سامانه مرکز مجازی کانون با هدف دسترسی آسان و ایمن خانواده‌ها از پنج شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ رونمایی شده است.
 مدیر کل کانون گفت: فعالیت‌های تابستانی این سامانه شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی یا آفلاین، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ تیر ماه با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی گفت: متقاضیان عضویت در مراکز کانون استان از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه ۸ فعالیت عمومی  کتاب محور رایگان مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن(قصه‌گویی) دریافت می‌کنند. همچنین با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.
مدیر کل کانون افزود: کانون پرورش فکری با طراحی ۵۴ عنوان کارگاه تخصصی امسال با تنوع بیشتری به غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می پردازد.

 سلیمانی همچنین از ایجاد بستر لازم جهت توسعه عدالت فرهنگی در کانون برای کودکان با اختلال شنوایی خبر داد و افزود: دو فعالیت رایگان کاردستی و نوشتن خلاق  با زبان اشاره  برای این عزیزان طراحی شده و در صورت استقبال قرار است دوره های دیگری افزوده شود.
 گفتنی است در کارگاه «کاردستی» نوجوانِ دارای محدودیت شنوایی از طریق کاردستی می‌اندیشد تا قوه خلاقیت خود را رشد دهد و به آسانی ذهن خود را بارور سازد. همچنین نوجوان ناشنوا می‌آموزد با بهره‌گیری از ابزارهای در دسترس به خلق آثار دست بزنند.
همچنین در فعالیت "نوشتن خلاق" کودکان و نوجوانان  با اختلال شنوایی علاوه بر خواندن متن‌های ادبی از سوی مربی ادبی مراحلی همچون «پرورش حواس»، «آشنایی با کلمه به عنوان ابزار کار ادبی»، «پرورش خلاقیت و آمادگی برای نوشتن»، «مشاهده و خاطره‌نویسی» و «پرورش توان نوشتاری» در کارگاه «نوشتن خلاق» اجرا می‌شود.
یادآوری می‌شود مهلت ثبت‌نام فعالیت‌ها و عضویت در مراکز کانون ۵ تا ۱۵ تیر است و علاقه‌مندان دوره‌های مجازی برای ثبت‌نام باید از این تاریخ به نشانی kpf.ir و متقاضیان شرکت در دوره‌های حضوری می‌توانند به مراکز کانون در سراسر استان  مراجعه کنند.
در استان هرمزگان ۱۵ مرکز ثابت فرهنگی هنری با ۶۲ عنوان فعالیت همه روزه آماده ثبت نام متقاضیان برای شرکت در دوره های حضوری  عمومی و کارگاههای تخصصی می باشند.

آدرس و شماره های تماس مراکز  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان:

شهر بندرعباس:
مجتمع فرهنگی هنری آفرینش (مرکز تخصصی علوم)   : بندرعباس بلوار امام خمینی (ره)
۳۳۳۱۳۳۷۶
مرکز فرهنگی هنری شماره  ۱ بندرعباس- بلوار جمهوری اسلامی جنب راهنمایی رانندگی کوی پلیس
۳۳۵۵۰۲۴۵
مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بندرعباس بلوار سید جمال الدین اسدآبادی- انتهای پارک لاله - 
۳۲۲۴۷۰۰۱
مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ بندرعباس (مرکز فراگیر) زیباشهر بلوار جلال آل احمد
۳۳۳۴۹۲۰۷
مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ بندرعباس (مرکز تخصصی سفال)  – گلشهر رسالت شمالی کوچه شهید رستم شهدوست
۳۳۶۸۴۱۷۰
مرکز جزیره ابوموسی:
شهرک صیادان – مرکز فرهنگی هنری شهرستان ابوموسی
۳۵۶۲۳۴۲۳
مرکز بندرلنگه:
پارک ساحلی – جنب ناحیه انتظامی – مرکز فرهنگی هنری بندرلنگه
۴۴۲۴۰۲۹۴
مرکز جاسک:
خیابان امام خمینی (ره) کوی فرهنگیان – مرکز فرهنگی هنری شهرستان جاسک
۴۲۵۲۱۵۴۱
جنب فرمانداری – پارک شهرداری – مرکز فرهنگی هنری حاجی آباد
۳۵۴۲۴۰۲۲
مرکز فین:
بلوار امام خمینی (ره) جنب کمیته امداد امام خمینی (ره) مرکز فرهنگی هنری فین
۳۲۵۲۰۵۰۵
مرکز هرمز:
جزیره هرمز – پارک شهدا –مرکز فرهنگی هنری هرمز
۳۵۳۲۲۹۵۰
مرکز سیریک:
روبروی مخابرات – مرکز فرهنگی هنری سیریک
۴۲۳۷۴۷۲۷
مرکز میناب:
احمد آباد – روبروی آستانه حضرت ابوالفضل (ع) مرکز فرهنگی هنری میناب
۴۲۲۴۱۹۴۰
۴۲۲۴۱۷۷۷
مرکز بستک:
بلوار آیت ا ... خامنه ای – روبروی فرمانداری – مرکز فرهنگی بستک
۴۴۳۲۱۶۳۳
مرکز قشم:
چهار راه پردیس – خیابان سرخس – مرکز فرهنگی هنری قشم
۳۵۲۴۲۶۰۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =