حمایت از کانون پرورش فکری حمایت از تعالی جامعه در آینده است

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایمان دارم و معتقدم این مجموعه فکر، ایده، نگاه، روح و جسمِ نسلی را پرورش می‌دهد که نقش اساسی در سرنوشت آینده‌ی کشور دارند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اردشیر مطهری در نشست با مدیرکل و کارشناسان و مربیان کانون استان سمنان با بیان این مطلب افزود: کانون مجموعه‌ای بسیار حساس، ارزش‌مند و اثرگذار در تربیت و تعالی کودکان و نوجوانان برای ورود به عرصه‌های مختلف اجتماع است.

او اضافه کرد: هرچه به سمت تقویت این‌مجموعه برویم بی‌شک عایداتش در خانواده‌ها و تاثیر آن در کودکان و نوجوانان ما مشهود می‌شود که این نشان از عظمت کار کانون دارد.

مطهری با اشاره به این‌که توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید به‌عنوان یک رویکرد مهم برای پرورش نسل جدید این انقلاب دنبال ‌شود، یادآور شد: برای کمک به کانون هرچه در توان داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه انجام خواهیم داد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به پروژه‌های فرهنگی و هنری شهرستان گرمسار و آرادان گفت: هزینه در حوزه‌ی فرهنگ و هنر به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده‌ی نظام است و باید نسبت به تحقق این امر اهتمام بیش‌تری داشته ‌باشیم.

مطهری در ادامه قول داد تا اختصاص و واگذاری فضای آموزشی به‌منظور آموزش زبان‌های انگلیسی و غیر انگلیسی و مساعدت‌های مادی و معنوی از سوی فرمانداری گرمسار پیگیری شود.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدار با بیان ماندگاری اثر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی بر قشر کودکان و نوجوانان ضمن معرفی کانون پرورش فکری به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این‌مجموعه پرداخت.

خدابخشی در ادامه با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی تمام‌وقت، پاره‌وقت و کار معین کانون پرورش فکری، خواستار کمک مجلس در رفع مشکل نیروهای قراردادی کار معین شد.

وی هم‌چنین یادآور شد: از آنجا که در حوزه‌ی فرهنگ و هنر با نیروی انسانی سر و کار داریم، می‌بایست حداقل انگیزه‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کنیم تا آن‌ها متصف به صفاتی شوند و انتقال‌دهنده، تربیت‌کننده، سازنده و مؤثر باشند.

خدابخشی با اشاره به استفاده‌ی تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان اتباع خارجی از فعالیت‌های مربیان در سه مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و یک مرکز سیار فرهنگی‌هنری در حوزه‌ی غرب استان افزود: سیاست ستاد مرکزی کانون پرورش فکری، ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی‌هنری سیار کانون‌ در مناطق کم‌برخوردار و محروم است که به‌عنوان یک رویکرد مهم دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ در این دیدار معاونان اداری‌مالی و فرهنگی کانون پرورش فکری سمنان، مدیر کانون‌زبان استان، مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار، آرادان و ایوان‌کی نیز پیشنهادها و خواسته‌های خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =