تجهیز کتاب‌خانه‌های کانون با ۳۰۰هزار جلد کتاب ناشران کودک و نوجوان

نزدیک به ۳۰۰هزار جلد کتاب ناشران مطرح حوزه کودک و نوجوان از سوی کانون پرورش فکری خریداری شده و قرار است در قفسه کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خرید ۵۶ عنوان کتاب‌ ۲۵ ناشر فعال این حوزه در قالب طرح تمیم (تامین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون) صورت گرفته است تا بیش از ۴۰۰هزار کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در تابستان امسال بتوانند علاوه بر کتاب‌های کانون، آثار جدید دیگر ناشران کتاب را نیز ورق بزنند.

این اقدام از سوی کانون پس از نزدیک به یک دهه وقفه انجام می‌شود و هدف از آن تجهیز مراکز کانون به تازه‌ترین آثار حوزه نشر کتاب کودک و حمایت از ناشران آثار مناسب برای مخاطبان کودک و نوجوان اعلام شده است.

اعضای مراکز کانون از دیرباز جزو کتاب‌خوان‌ترین کودکان و نوجوانان ایرانی بوده‌اند و عطش سیری‌ناپذیر آنان به مطالعه، ضرورت تامین کتاب‌های مناسب برای آنان را گوشزد می‌کرد.
از سویی وجود بیش از یک‌هزار مرکز کانون در سراسر کشور این انتظار را در ناشران ایجاد کرده بود که کانون با خریداری این آثار، هم به نیاز مخاطبانش پاسخ بگوید هم از صنعت نشر کتاب کودک در ایران حمایت کند.

بر اساس این گزارش کتاب‌های خریداری‌شده شامل آثار حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان است که از سوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به عنوان کتاب‌های مناسب این حوزه انتخاب و در قالب طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون) در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرد.

قرار است این طرح به شکل فصلی ادامه پیدا کند و علاوه بر کتاب، مجموعه‌ای از اسباب‌بازی، سرگرمی و نشریات کانونی نیز به همراه کتاب‌های برگزیده شده در هر فصل به مراکز ارسال می‌شود.

اجرای طرح تمیم از بهار ۱۳۹۹ در کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان آغاز و کتاب‌های برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون، خریداری و به کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور ارسال شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =