نیازمند کمک کانون در پرورش ذهن کودکان به سمت محیط زیست هستیم

در دیدار مدیران کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد : نیازمند کمک کانون در پرورش ذهن کودکان به سمت محیط زیست هستیم / افزایش آگاهی زیست محیطی مردم در دهه اخیر

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه وبویراحمد، مدیران کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در نخستین هفته از تیرماه جاری با هم دیدار و طرفین بر تغییر نگرش ها به سمت محیط زیست تاکید داشتند.

براساس این گزارش ، در ابتدای این نشست کبری اخلاقی نیا  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با بیان اینکه آگاهی زیست محیطی عامه مردم افزاریش یافته افزود: در دهه اخیر شاهد افزایش آگاهی های زیست محیطی عامه مردم بوده ایم و شاهد این ادعا ، پرواز شهادت گونه البرز زارعی کوهنورد هم استانی است که در راه دفاع از طبیعت از بهترین دارایی خود گذشت و این نقطه عطفی برای محیط زیست است .
وی گفت: فعالیت های مشترک زیادی بین محیط زیست و کانون در بخش کودک قابل اجراست که با انغقاد تفاهم نامه ای عملیاتی خواهد شد .
اخلاقی نیا گفت : همه دستگاه ها باید با یک خرد جمعی در کنار محیط زیست قرار گیرند و نسبت به اتفاقات محیط زیستی اطراف خود احساس مسئولیت کنند .
وی تصریح کرد  : امیدواریم ماحصل این دیدار،  رخ دادن اتفاقات خوب در حوزه محیط زیست و کانون در استان باشد. 

 در ادامه این نشست سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست با یادآوری اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر توجه همگان به اجرای این اصل گفت: جمهوری اسلامی ایران جزء محدود کشورهایی است که یک اصل از قانون اساسی  آن به حفظ محیط زیست اختصاص دارد و دراین اصل ، مشارکت مردمی برای حفظ محیط زیست را و ظیفه همگان برشمرده که این مهم نشان دهنده آن است که ما در حفظ محیط زیست یک کشور پیشرو هستیم .

هاشمی تغییر نگرش ها به سمت محیط زیست را ضروری دانست و گفنت : بخش مشارکت های مردمی برای محیط زیست بسیار مهم است و تنها رمز موفقیت محیط زیست همراهی مردم است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، با اشاره به اینکه حرکت های منطقه ای در حوزه محیط زیست تاثیرات جهانی دارند به برخی از اقدامات این اداره کل اشاره کرد و  افزود: آموزش های چهره به چهره در مدارس، انتقال میز خدمت به مساجد با اولویت  روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده و حمایت تمام عیار از تشکل های زیست محیطی بعنوان یک حلقه واسط بین حاکمیت و مردم به سمت کاشت گیاهان دارویی برای کشاورزان هستیم تا ضمن درآمد زایی آفات و آلودگی ها برای محیط زیست به حداقل ممکن رسد .

هاشمی گفت :از حفاظت فیزیکی به سمت نرم افزاری در حرکتیم و نیازمند کمک کانون در پرورش اذهان کودکان به سمت محیط زیستیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =