دومین جلسه انجمن مجازی شعر در کانون فارس برگزار شد

دومین جلسه انجمن مجازی شعر سروناز، ویژه اعضای نوجوان دختر و پسر شاعر، با حضور ۵۰ نفر از اعضا، مربیان و رابطان ادبی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، حسین تولایی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان که به عنوان میهمان در این برنامه حضور داشت پس از صحبت درباره شعر، به نقد و بررسی اشعار اعضا پرداخت. تولایی، نگاه انتقادی و اجتماعی در شعر، عدم شعارزدگی، تصویرسازی، کشف‌ها و ضربه‌های ناگهانی در کلام و تصویر را مهم‌ترین مفاهیمی دانست که باید در شعر به آنها توجه کرد.

تولایی در رابطه با ایرادهای زبانی، ضعف تألیف و دچار هیجان قافیه نشدن در انتخاب کلمه قافیه با اعضا صحبت کرد و  خواندن آثار شاعرانی چون قیصر امین‌پور، حسین منزوی و حامد عسکری را به اعضا پیشنهاد داد.

مسوول انجمن‌های ادبی کانون کشور  در بخشی دیگر از سخنانش،  از زبان سالم در شعر و اندیشه عمیق سخن گفت و از اعضا و مربیان خواست آرایه‌های ادبی را به زیباترین و هنرمندانه‌ترین شکل ممکن در اشعارشان به‌کار گیرند.

صاحب کتاب «ساندویج قطار» در ادامه گفت: اصل شعر باید با بیان شاعرانه، غیرمستقیم و هنرمندانه بیان شود و شاعر چیزهایی را در مضمون مشاهده کند که دیگران از دیدن آن بی‌نصیب هستند.

پایان این نشست مجازی با صحبت‌های تولایی درباره  شعر سپید و کیفیت کاربرد آن همراه بود که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

انجمن ادبی سروناز با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسات حضوری به‌صورت مجازی و با هدف توانمندسازی اعضا و مربیان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =