کد خبر: 297932
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
رصد صورت‌های فلکی درفضای مجازی

اعضای مرکز فرهنگی هنری مرکز جونقان به صورت مجازی صورت‌های فلکی را رصد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری: در این رصد که با استفاده از نرم افزار star walk2   صورت گرفت اعضاء صورت‌های فلکی دب‌اکبر، دب‌اصغر، شلیاق و ... را رصد کردند. نوشین فرهادی مسئول مرکز جونقان در روند برگزاری این کارگاه مجازی گفت: در این کارگاه علاوه بر رصد صورت‌های فلکی ستارگان هر صورت فلکی نیز برای مخاطبان و علاقمندان معرفی شد.

فرهادی گفت: اهمیت شناخت ستارگان برای شناسایی صورت های فلکی همانند یک نقشه راه می باشد که بدون شناخت آنها نمی‌توان به نتیجه مطلوب شناخت صورت‌های فلکی دست یافت.

وی افزود در این شب ها علاوه بر رصد ستارگان و صورت های فلکی می‌توان سیاره ونوس را یک ساعت قبل از طلوع خورشید در سمت شرق (محل طلوع خورشید) ببینیم.که تا آخر ماه ژوئن این مدت  زمان به دو ساعت قبل از طلوع خورشید خواهد رسید.

فرهادی افزود: دومین ماه گرفتگی سال ۲۰۲۰ در ۱۴ تیر ۱۳۹۹ ،همنشینی ماه مشتری زحل در ۱۵ تیر ، بارش شهابی با نرخ ۳۰ شهاب در ساعت ۷ و ۸ مرداد و امکان رصد تمامی سیارات از ۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد نیز از اتفاقات نجومی در پیش رو می‌باشد. که مشتری با نور بیشتر از سیارات دیگر هم‌چون زحل و مریخ قابل رصد و رویت بیشتری است.

اپلیکیشن Star Walk 2 مجموعه ای بی نظیر از حقایق علم نجوم را در خود جمع آوری کرده تا بیشتر از قبل با این شاخه علمی جذاب آشنا شویم.این اپلیکیشن بی نظیر برای سیستم های عامل iOS و اندروید عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =