کد خبر: 297933
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
بازدید 446
اولین انجمن ادبی مجازی داستان «قطره قطره تا دریا»

اولین انجمن ادبی مجازی داستان استان بوشهر با عنوان قطره قطره تا دریا با حضور بیش از ۵۰ عضو فعال نوجوان فعال در انجمن ادبی استان و همچنین کبریا شجری مربی و نویسنده از استان مرکزی با هدف نقد و بررسی آثار اعضاء برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، اولین انجمن ادبی مجازی داستان استان بوشهر با عنوان قطره قطره تا دریا ظهر یکشنبه ساعت ۱۱:۳۰ و با حضور بیش از ۵۰  عضو فعال نوجوان فعال در انجمن ادبی استان همچنین مربی و نویسنده گرامی کبریا شجری از استان مرکزی   ( به مدت ۹۰ دقیقه ) برگزار گردید.

در این انجمن که پیشاپیش  ۴ داستان کوتاه از اعضا نوجوان نویسنده در گروه به اشتراک گذاشته شده بود مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در این رابطه کبریا شجری ضمن مطالعه‌ی پیشاپیش آثار اعضا نقد و بررسی های لازم را پیرامون هر اثر بیان نمودند که موجب راهنمایی هر چه بیشتر نویسندگان نوجوان کانون شد. ایشان از اینکه دختران و پسرانی در این سن می توانند خوب بنویسند و خوب نقد کنند ابراز خرسندی واین امر را بسیار ارزشمند قلمداد نمودند .

همچنین ایشان، تسلط اعضا نویسنده‌ی انجمن ادبی قطره قطره تا دریا را بر شناخت عناصر داستان ، تصاویر قابل لمس، شناخت از مسایل پیرامون ، شناخت از شخصیت را  تحسین برانگیز برشمرد و این را مرهون زحمات و دانش مربیان اعضا برشمرد.

در ادامه آنچه مطرح گردید سوژه‌پردازی خوب در داستان‌ها، روان و یکدست بودن زبان داستان‌ها ، برخورداری مناسب آثار مطرح شده از شخصیت پردازی و توصیفات درخشان بود.

کبریا شجری باتوجه به اهمیت دادن این اهالی قلم به تنه پایانی داستان، تعلیق، اتفاق و گره گشایی، همچنین بسط و گسترش داستانی افزود؛ خواستار وجود و به کار گیری بیشتر عنصر مهم مکالمه در داستان توسط اعضا بود.

در پایان آرزومند ِ خوب و خوبتر نوشتن اعضا در سایه مطالعه و بهره مندی از تجربیات مربیان کانون بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =