دومین نشست تخصصی فضای مجازی انجمن نمایشگران نسار کانون استان کردستان برگزار گردید

دومین نشست تخصصی فضای مجازی انجمن نمایشگران نسار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در تیرماه سال 1399 با حضور فرزاد زیدی نژاد کارشناس هنری استان لرستان ، با موضوع " تئاتر با کودک و نوجوان" برای اعضا و مربیان کانون کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این جلسه تجربه زندگی اجتماعی در تئاتر، تئاتر برای نشاط زندگی، تئاتر برای خودباوری، اعتماد به نفس ، مسئولیت پذیری تولیدمطرح و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

در ابتدای جلسه سیدیاسر هاشم زاده رابط انجمن نمایش استان کردستان از زیدی نژاد کارشناس نشست خواست تا درباره تئاتر و تئاتر عروسکی مطالبی را بصورت مقدمه ارائه کند که در ادامه مباحث چالشی درباره موضوع تجربه زیستی اعضا در پروسه ی تمرین و اجرای تئاتر و تئاتر عروسکی و در کل مقوله نمایش برای کودکان و نوجوانان و همچنین مباحثی چون تعلیم و تربیت بصورت غیر مستقیم با استفاده از فعالیت نمایش نیز توسط کارشناس نشست ارائه شد.

فرزاد زیدی نژاد در ادامه از و مربیان و اعضا خواست تا تجارب خود را درباره موضوعات مطرح شده به اشتراک بگذارند.

 در ادامه نشست فرزاد زیدی نژاد با بیان مطالبی درباره مساله خودباوری اعضا و ایجاد اعتماد به نفس آنها در فعالیت تئاتر و تئاتر عروسکی و حتی نمایش خلاق در مراکز کانون را تشریح کرده و بر این موضوع تاکید کرد که این ابزار فرهنگی میتواند مهمترین مسائل کودک و نوجوان را در برابر خود و اجتماع به چالش کشیده و ضعفهای پنهان او در روابط اجتماعی و در کل زندگی را برطرف نموده  و حس های خوب زندگی مانند : تقویت فکر و اندیشه ، از بین رفتن بی اعتمادی و ایجاد مثبت اندیشی ، حس مسئولیت پذیری در جمع و گروه ، تقویت خلاقیت گروهی و فردی و.. را تقویت نماید و آن ها را در ذهن و فکر کودک و نوجوان زنده کند .

در پایان نشست اعضا و مربیان سوالات خود را برای مطح کرده و با هم به گفتگو نشستند .

لازم به یادآوری است این جلسه به مدت نود دقیقه در گروه مجازی انجمن نمایش نسار به صورت مجازی برگزار گردید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =