آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری ویژه تابستان ۱۳۹۹

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی کانون، ویژه‌ی تابستان ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که برای کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت تابستان وجود دارد، به‌صورت مجازی نیز تدارک دیده شده و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از راه‌اندازی سایت اینترنتی کانون پرورش فکری به نشانی kpf.ir خبر داد و گفت: درگاه اینترنتی پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت خبری و اطلاع‌رسانی اداره می‌شد درحالی‌که سایت جدید این امکان را به اعضای کانون می‌دهد که برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام کنند. این سایت قابلیت‌های دیگری هم دارد که قابل مشاهده است.

او با بیان این‌که سامانه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور تسهیل امور اعضا کانون برای دوره‌های آموزشی در دوران کرونا راه‌اندازی شده است، گفت: از آنجا که فعالیت‌های تابستانی کانون حول محور برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی قرار می‌گیرد، این سایت برای تسهیل در امور خانواده‌ها به منظور استفاده از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۵ تیرماه آغاز به‌کار کرد و اعضای کودک و نوجوان می‌توانند تا ۱۵ تیرماه جهت ثبت نام دوره‌ها به نشانی جدید کانون مراجعه کنند.

افتخاری یکی دیگر از تسهیلات ارائه شده در سایت جدید را ثبت‌نام در دوره‌های مجازی مهارت‌آموزی برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: این دوره‌ها به صورت نامحدود در فضای مجازی با حضور اساتید برجسته قابل دسترسی است و امکان استفاده آفلاین را هم فراهم ساخته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان فارس تفاوت برنامه‌های سال جاری با دوره‌های گذشته را در تابستان  برشمرد و گفت: در گذشته، دوره‌ها و خدمات کانون پرورش فکری شامل ۴۲ فعالیت می‌شد اما در سال جاری به علت شرایط ویژه‌ای که در پی همه‌گیری کرونا به وجود آمده است فعالیت‌ها به ۸ برنامه کتاب‌محور رایگان مانند نقد و بررسی کتاب، روخوانی کتاب، آشنایی با مفاخر و مشاهیر فرهنگی کشور، آشنایی با مشاغل و اقوام و سرزمین، فرهنگی کشور و قرآن و احادیث و مهارت‌های خوب گفتن وخوب شنیدن  معطوف شده که در کنار امانت کتاب صورت می‌گیرد و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها به‌صورت تخصصی ارائه می‌شود.  

وی در عین‌حال به توسعه فعالیت‌های کانون به ۶۲ فعالیت خبر داد و گفت: در این فعالیت‌ها کودکان و نوجوانان می‌توانند به صورت مجازی از برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و آموزشی استفاده کنند.

افتخاری که پیش از این از شروع ثبت‌نام حضوری علاقه‌مندان با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی در کانون خبر داده بود یادآور شد: پذیرش حضوری اعضا در مراکز کانون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز و تصمیم‌گیری در خصوص ادامه فعالیت‌های حضوری در مراکز کانون منوط به تصمیم مقامات استانی است.

مدیر کل کانون فارس مهلت ثبت‌نام در کارگاه‌های مجازی کانون استان فارس را ۱۵ تیرماه اعلام کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با دارا بودن ۴۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت،۸ مرکز سیار روستایی و ۶ مرکز پستی در سراسر استان به خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مشغول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =