کد خبر: 297999
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
مهرواره ادبی از قلم تا اندیشه در کردستان برگزار می شود

همزمان با روز قلم تا روز ملی ادبیات کودک و در جهت نهادینه سازی ادبیات برای کودکان ونوجوانان مهرواره ی از قلم تا اندیشه به طور همزمان با در مراکز فرهنگی هنری کانون استان کردستان به صورت مجازی برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در قالب ویژه برنامه های با دعوت از شاعران و نویسندگان بومی و محلی و معرفی چهره های برتر ادبیات کودک و نوجوان از جمله مهدی آذریزدی و قرائت آثار اعضا و نقد و بررسی کتاب برگزار خواهد شد .

این ویژه برنامه در راستای تجلیل و تکریم از چهره های برجسته ی فرهنگی و هنری و به منظور ارتقای آگاهی کودکان ونوجوانان با محوریت قرار دادن ادبیات معاصر و کهن برگزار می گردد.

مهرواره از قلم تا اندیشه با هدف دانش افزایی اعضا در زمینه ادبیات و معرفی دو مناسبت روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار می شود.

در این ویژه برنامه شیروان یاری سردبیر هفته نامه سیروان، نویسنده،  پژوهشگر و فعال فرهنگی استان از نویسندگی و رسالت قلم صحبت خواهند کرد و در ادامه مقاله دو نفر از اعضا بررسی خواهد شد.نماشنامه خوانی و اثرخوانی نیز از دیگر برنامه ها خواهد بود.

پانزدهم تیرماه نشست مجازی انجمن ادبی داستان هور برگزار خواهد شد.در این نشست به نقد وبررسی اثار اعضا با دکتر سمیه آورند پرداخته می شود.انجمن هور ویژه ی اعضای فعال و توانمندادبی مراکز دهگلان قروه و سریش آباد بوده که به طور مجازی افتتاح شده وبا برگزاری سومین جلسه ی مجازی به کار خود ادامه می دهد.

شانزدهم تیرماه نشست مجازی انجمن ادبی رازاوه برگزار خواهد شد.در این نشست به نقد و بررسی آثار اعضا با حضور حسین قربان زاده پرداخته می شود.انجمن داستان رازاوه ویژه ی اعضای فال و توانمند و اهل قلم مرکز شماره سه و مجتمع فرهنگی هنری سنندج می باشد.

هفدهم تیرماه برنامه مشترک ویژه ی اعضای مراکز شماره یک و دو سقز، صاحب ودیواندره برگزار خواهد شد. که تقدیر از نویسنده ی بومی , مشاعره ی اعضا, معرفی شخصیت مهدی اذریزدی و اثرخوانی اعضا از جمله ی این برنامه خواهد بود.

همزمان برنامه ی مشترک مرکز کامیاران و موچش با محوریت آثار و زندگینامه ی مهدی آذر یزدی و نویسندگان عرصه ی کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

هجدهم تیر ماه برگزاری نشست فصلی مربیان ادبی در بستر فضای مجازی و تقدیر از مربیان ادبی به مناسبت روز ادبیات کودک و تلاش های ارزشمندشان در این عرصه نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =