کد خبر: 298011
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
ادای احترام به مسافران پرواز ۶۵۵

کودکان و نوجوانان هرمزگانی با اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی هنری و ادبی یاد شهدای هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، اعضای مراکز کانون هرمزگان  به همراه مربیان‌شان روز ۱۲ تیر را به طور همزمان در گروه های مجازی خود گرامی داشتند.

در این روز اعضا با اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی هنری و ادبی به شهدای هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۶۷ به دست ناو وینسنس آمریکا منفجر شد و سقوط کرد ادای احترام کردند.
اعضای مجتمع آفرینش بندرعباس با شرکت در کارگاه شعرخوانی مجازی یاد ۶۶ کودک این پرواز را گرامی داشتند. شیرین جعفری عضو فعال این مرکز دل نوشته ای را با عنوان"پرواز تا خورشید" به این مسافران مظلوم تقدیم کرد که در گروه های مجازی به اشتراک گذاشته شد. آموزش ساخت هواپیمای کاغذی از دیگر برنامه های مجتمع آفرینش بود.
گزارش رسیده از کانون شماره یک بندرعباس حاکی از برگزاری کارگاه مجازی وقایع و ایام با موضوع در ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ چه گذشت می باشد.
مربیان مرکز شماره ۲ بندرعباس نیز با برگزاری دو کارگاه ایام و وقایع و نقاشی دراین خصوص اطلاعاتی را به اعضا دادند.
برگزاری کارگاه شعر خوانی نوجوان در مرکز شماره ۳ بندرعباس و ساخت کلیپ از خوانش شعر اعضای نوجوان بمناسبت ۱۲ تیر از فعالیت های این مرکز فرهنگی هنری بود.
اعضای مرکز شماره ۴ بندرعباس با شرکت در کارگاه های مجازی نقاشی، متن ادبی با موضوع  کودک دریایی، ساخت هواپیما با دوریختنی ها و معرفی ایام و وقایع این روز را گرامی داشتند.
در کانون فین کارگاه های کاردستی ساخت هواپیما، معرفی وقایع و ایام، قصه گویی، ساخت کلیپ معرفی وقایع و کارگاه دلنوشته ها و متن ادبی برگزار شد.
مرکز قشم در کارگاه وقایع و ایام به بررسی واقعه ۱۲ تیر پرداخت و اعضا دانستند این واقعه تلخ در  چه سالی و چه روزی اتفاق افتاد. اعضا با شرکت در این کارگاه با نقض حقوق بشر در شلیک به هواپیمای مسافران و کودکان و زنان و مردان بیگناه  هواپیمای پرواز ۶۵۵ آشنا شدند.


همچنین مربی مرکز قشم  با خوانش شعری از  کتاب ایرباس ۳۰۰ این کتاب را معرفی کرد.
 اعضای مرکز فرهنگی هنری جاسک درقالب نوشتن دلنوشته، نقاشی و شعرخوانی یاد شهدای ۱۲ تیر را گرامی داشتند.
مرکز میناب نیز به این مناسبت به معرفی وقایع و ایام در قالب قصه گویی، نقاشی با موضوع پرواز به مقصد آسمان  در گروه های مجازی خود اجرا کرد.
مربی مرکز پستی میناب نیز  مسابقات نقاشی و دل نوشته ها با موضوع «پروازی به مقصد آسمان »  با اعضا خود به اشتراک گذاشت و فعالیت معرفی واقعه ۱۲تیر را برگزار کرد.
مربیان کانون جزیره هرمز با برگزاری کارگاه مجازی روخوانی از  داستان    "انفجاردر آسمان" اعضا را با این واقعه تلخ آشنا تر کردند.
شعر خوانی باران خون، معرفی ایام وقایع، تهیه کلیپی از نوشته ها و
نقاشی های  اعضاء از دیگر فعالیت های این مرکز بود.
در بندرلنگه نیز مربیان با برگزاری کارگاه مجازی سفال با موضوع هواپیما و همچنین کارگاه معرفی ایام و وقایع این روز را گرامی داشتند.
مربیان مرکز سیریک نیز  به این  مناسبت فعالیت های متنوعی را انجام دادند. معرفی ایام و وقایع، کارگاه های نقاشی، نوشتن خلاق و معرفی شخصیت با محوریت معرفی شهدای شهرستان سیریک در این پرواز انجام شد.
در سالروز شهادت مسافران ایرباس ۶۵۵ کودکان و نوجوانان بستک با معرفی وقایع و ایام که توسط مربیان به صورت مسابقه ی "واقعه امروز را حدس بزن" برگزار شد  شرکت کردند و یاد و خاطره این عزیزان سفر کرده را گرامی داشتند.


مربیان این مرکز با اجرای مسابقه با اسامی شهدای این هواپیما خصوصا شهدای کودک و نوجوان شهرستان آشنا شدند و خاطرات آن زمان را از والدین و بزرگترها جویا شدند.
مربیان بستک همچنین کلیپی از شعر خوانی اعضا تقدیم به ۶۶ پرنده کوچک این پرواز  تهیه و در  گروههای مجازی بارگذاری کردند.
کودکان و نوجوانان ابوموسی نیز با شرکت در کارگاه شعرخوانی و ساخت نماهنگ، این روز را گرامی داشتند.
گفتنی است پرواز ۶۵۵ که حامل ۲۹۰ نفر مسافر بود در سال ۱۳۶۷ با حمله موشک از ناو جنگی وینسس منفجر و در خلیج فارس سقوط نمود و کلیه مسافرین این پرواز که در جمع آن ۶۶ کودک مظلوم وجود داشتند به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =