تربیت کودکان و نوجوانان در کانون پرورش شروعی برای ورود آنان به عرصه های بزرگتر است

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: کانون پرورش فکری در ایجاد خودباوری و نشان دادن راه صحیح برای انتخاب مسیر درست در زندگی به کودکان و نوجوانان بسیار نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سید محمد طباطبایی پس از بازدید دستاوردهای کانون پرورش فکری که در قالب نمایشگاهی برپا شده است در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری استان دکتر سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه کانون پرورش فکری پنجره امیدی برای تربیت نسل آینده ساز ایران اسلامی است اظهار داشت: ظرفیت بالایی در این نهاد برای جلوگیری از ناهنجاری و آسیب های اجتماعی در کودکان و نوجوانان وجود دارد.

وی در ادامه به ایجاد بستر و همچنین اجرای حجم بسیار زیاد برنامه های کیفی و کمی که در حوزه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: این فعالیت های بسیار ارزنده قابل تقدیر هستند و تفاوت کانون پرورش فکری با نهادها و سازمان هایی که در این حوزه کار می کنند بسیار زیاد است زیرا کانون پرورش فکری فعالیت های گسترده ای را با کیفیت بالا اجرا می کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه نیز با بیان اینکه  استعداد کودک و نوجوان در هر زمینه ای، در کانون پرورش فکری شکوفا می شود خاطر نشان کرد: به درستی عنوان کانون پرورش فکری بر این مجموعه گذاشته شده است زیرا در این مجموعه تمام نیازهای فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی، مذهبی و... در این نهاد اجرا می شود.

سید محمد طباطبایی با بیان اینکه در حوزه معرفی کانون پرورش نیازمند حرکت های بزرگ و موثری است گفت: کانون پرورش فکری باید در این زمینه از ظرفیت صدا و سیما نیز استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به خلاقیت کودکان و نوجوانان پرورش یافته در کانون عنوان کرد: در همین راستا این افراد در دوران جوانی به عرصه های مهم فرهنگی، هنری، ادبی و علمی پا می گذارند و با تشکیل سمن هامی توانند به کمک دولت بیایند و در حوزه های مختلف باری از روی دوش دولت دارند و کارهای بسیار مفید و ارزنده ای انجام دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه با عنوان اینکه نونهالان و جوانانی که جذب مدارس ورزشی می شوند توسط مجموعه های ورزشی باید عضو کانون پرورش فکری شوند گفت: و در صورتی که فرد موفق به کسب تایید مهارت از کانون پرورش فکری شود برای آنان گواهی پایان دوره ورزشی صادر می شود.

سید محمد طباطبایی در ادامه افزود: باید ذهن خلاق کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری شکل بگیرد و زمانی که ذهن خلاق در کودک و نوجوان شکل بگیرد می توانیم هوش هیجانی و استعدادهای درونی آنان را در رشته های ورزشی برانگیزانیم و این امر در سایه هم افزایی و تعامل بین دو طرف امکان پذیر می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بسیاری از کودکان و نوجوانان در زمینه های ورزشی استعداد دارند و شور و هیجان زیادی دارند اما در فراگیری تکنیک های فردی از هوش مناسبی برخوردار نیستند و ما می توانیم در این راستا و با هدف برطرف کردن این ضعف از مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری استفاده کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایجاد خوباوری و نشان دادن راه صحیح برای انتخاب مسیر درست در زندگی به کودکان و نوجوانان بسیار نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

سید محمد طباطبایی در ادامه نیز با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در کارگروه بیانیه گام دوم انقلاب عضو شود تا بتواند نقش خود را در تربیت نسل آینده ساز ایران اسلامی در راستای تحقق این بیانیه ایفا کند گفت: شاه کلید اصلی که می تواند کشور ما رو به جلو ببرد و نسل انقلابی را تربیت کند همان فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تحصیل تهذیب و ورزش است و ما باید برای ایجاد زیرساخت های فرهنگی برای تربیت جوانان و بزرگسالان باید کودکان و نوجوانان را به سمت کانون پرورش فرهنگی هدایت کنیم تا در کانون پرورش پایه گذاری فرهنگی به درستی اجرا شود و کانون پرورش فکری نیز باید برای خانواده ها در این راستا برنامه هایی را اجرا نماید و ما باید چتر حمایتی برای کودکان، نوجوانان و جوانان باشیم تا آنان را در مسیر درست هدایت و نیروهای انقلابی و مومن پرورش بدهیم.

 راه اندازی مرکز بازی/اجرای برنامه های پیک امیدبامشارکت سمن هاوبهره گیری از ظرفیت جوانان در انجمن های کانون

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اجرای برنامه های کانون پرورش فکری در سال 99 اظهار داشت: از این تعداد 62 فعالیت به صورت کشوری اجرا می شود.

سید محمد قلمکاریان در ادامه با بیان اینکه زمینه همکاری در پروژه های تحقیقاتی برای مشارکت بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره ورزش و جوانان مهیا است گفت: همچنین امکان استفاده از ظرفیت های آموزشی کانون پرورش فکری جهت شناسایی استعدادهای فرزندان ‌کارکنان اداره کل ورزش و جوانان نیز وجود دارد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از حوزه هایی که برای همکاری بین کانون پرورش فکری و اداره ورزش و جوانان وجود دارد برگزاری جشنواره ها و مهرواره ها مشارکتی با موضوعات مختلف فرهنگی هنری وادبی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: ایجاد یک پیوست فرهنگی در کنار اجرای برنامه ورزشی برای نوجوانان و نونهالان بسیار مهم است که در سایه همکاری بین این دو مجموعه امکان اجرایی شدن ان مهیا می شود.

سید محمد قلمکاریان ادامه داد: همچنین در حوزه جوانان ظرفیت استفاده از انجمن های فرهنگی، هنری و ادبی  با هدف اجرای برنامه های مختلف وجود دارد.

وی در ادامه گفت: کانون پرورش فکری در نظر دارد تا با ایجاد مرکز بازی کودکان ونوجوانان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی در این حوزه نیز فعالیت نماید.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =