ثبت نام فعالیت های مجازی و حضوری کانون ایلام تا بیستم تیر ماه تمدید شد

ثبت نام در کلاس های تابستانی مجازی و حضوری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسر استان ایلام تا بیستم تیرماه تمدید شد و علاقه مندان می توانند به صورت مجازی یا حضوری از برنامه های متنوع فرهنگی،ادبی و هنری کانون بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون مهدی جمالی مدیر کل کانون از تمدید زمان  ثبت نام فصل تازه ی فعالیت های مجازی و حضوری کانون استان خبرداد.براساس این گزارش خانواده ها تا بیستم تیر ماه می توانند با رعایت نکات ایمنی و بهداشت به صورت مجازی یا حضوری بچه هایشان را ثبت نام کنند.عزیزانی که می توانند به مراکز کانون در سراسر استان مراجعه فرماییند به صورت حضوری ثبت نام می شوند و در فعالیت های حضوری شرکت می کنند.عزیزانی که امکان حضور در مراکز را ندارند می توانند در کلاس های مجازی کانون در هر نقطه ای از استان که باشند ثبت نام کنند و از آموزش ها و کارگاههای عمومی و تخصصی  کانون بهره مند شوندفعالیت‌های تابستانی  سامانه مجازی کانون شامل انواع دوره‌های فرهنگی،ادبی،هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.علاقه‌مندان به استفاده از این درگاه باید ابتدا به نشانیkpf.ir و از طریق پیوند: «عضو کانون شوید» فرم‌ ثبت‌نام را پرکنند و به‌صورت رایگان عضو کانون مجازی شوند.در این فرم بخشی از اطلاعات شخصی کودکان و نوجوانان مانند نام و نام خانوادگی، کدملی و... کاربر دریافت می‌شود و پس از ثبت‌نام، نام کاربری و رمز عبور علاوه بر نمایش در سایت به شماره همراه اعلام شده نیز پیامک خواهد شد.

فعالیت‌ها و کارگاه‌ها در دو سطح آفلاین و آن‌لاین ارایه می‌شود محتوای تهیه شده بخش آفلاین در ۷ موضوع و ۲ سطح به صورت فیلم و در فصل‌ها و نشست‌های جداگانه با نظارت معاونت فرهنگی کانون بارگذاری می‌شود که در حال حاضر یک سطح آن قابل بهره‌برداری است. اما در بخش برخط (آنلاین)، محتوا تصویری است و استاد یا مربی آموزش‌دهنده به‌صورت زنده در بستر این سایت با مخاطبان گفت‌وگو می‌کند و این بخش کاملا تعاملی است و نیاز به نصب هیچ پیام‌رسان دیگری ندارد.

عنوان و زمان ارایه دوره‌های برخط نیز به اعضای کانون و کاربران نمایش داده می‌شود و این اطلاعات در دوره‌های زمانی مشخص به‌روز رسانی خواهد شد.

۳۰ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی تعاملی با تدریس استادان سرشناس یا مربیان توانمند کانون برای بخش برخط تدارک دیده شده است در عین حال دو کارگاه ویژه هم با عنوان‌های «نوشتن خلاق» و «آموزش کاردستی» به مخاطبان ۱۰ تا ۱۴ سال با محدودیت شنوایی اختصاص پیدا کرده است.

در همین حال برپایی کارگاه‌های حال خوش زندگی و مهارت‌های مثبت - که از سال گذشته در سراسر کشور به صورت ملی برگزار شد - به صورت برخط برگزار می شوند.

در بخش آموزش‌های مجازی عنوان دوره‌های آموزشی و اطلاعاتی مانند مدت زمان دوره، تعداد نشست‌ها، تدریس‌کننده، مبلغ قابل پرداخت، ظرفیت باقی مانده دوره و... نمایش داده می‌شود و کاربر علاقه‌مند به ثبت‌نام پس از اضافه‌کردن این دوره به سبد خرید، نسبت به پرداخت آنلاین آن اقدام و از محتوای دوره بهره‌مند می‌شود.

در ایلام همچنین از روز پنجم تیرماه مراکز ثابت و سیار نیز به صورت حضوری  بچه ها را ثبت نام  را آغاز کرده اند و با رعایت محدودیت ها و پروتکل های ستاد مقابله با کرونا فعالیت های حضوری مراکز نیز تا بیستم تیر ماه نیز ثبت نام می شوند.

امسال در کانون استان ایلام هم زمان با کشور علاوه بر فعالیت های عمومی  کارگاههای شهریه ای نیز با پوشش فعالیت های تخصصی مانند شعر-داستان-عکاسی-انیمیشن-قصه گویی-کاغذ و تا-مهارت های مثبت-نمایش خلاق و چندین کارگاه دیگر به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهند شد و خانواده ها می توانند به صورت ویژه و تخصصی نیز بچه هایشان را در این کارگاهها ثبت نام کنند این کارگاهها دوره ای بوده و گواهی نامه تخصصی را نیز در پی دارد.

مهدی جمالی با اشاره به این که از اسفند سال گذشته تا  امروز به دلیل شیوع کرونا مراکز کانون  از بچه ها دور بوده اند و  تا این لحظه تمام فعالیت ها به صورت مجازی صورت گرفته اما از پنجم تیر ماه ثبت نام حضوری بچه ها نیز دایر خواهد شد.

متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن‌های مطالعه، ۸ فعالیت کتاب محور رایگان مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن(قصه‌گویی) دریافت می‌کنند. همچنین با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت علاقه‌مندان می‌توانند از دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.

یادآوری می‌شود مهلت ثبت‌نام فعالیت‌ها و عضویت در مراکز کانون تا 20 تیر است و علاقه‌مندان دوره‌های مجازی برای ثبت‌نام باید از این تاریخ به نشانی kpf.ir و متقاضیان شرکت در دوره‌های حضوری می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان ثبت‌نام کنند. اما برای دوره های حضوری می توانند به مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام مراجعه کنند

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =