وظیفه متولیان فرهنگی، تربیت نسلی شایسته بر اساس موازین اسلامی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در جمع رؤسای اداره‌های آموزش و پرورش فارس با اشاره به فعالیت‌های غیرمستقیم کانون در کنار فضای رسمی آموزش‌وپرورش برای پرورش کودکان ونوجوانان، از فعالیت ۵۷ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در سراسر استان ویژه مخاطب ۴ تا ۲۰ سال خبر داد و گفت: وظیفه متولیان فرهنگی، تربیت نسلی شایسته بر اساس موازین اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس که در اجلاس رؤسای اداره‌های آموزش‌وپرورش فارس سخن می‌گفت، با اشاره به تاریخچه تأسیس کانون پرورش فکری در دی‌ماه سال ۱۳۴۴ گفت: اولین بار در استان فارس با وجود مرحوم استاد بهمن بیگی، اتوبوسی پر از کتاب با هماهنگی کانون پرورش فکری تهیه می‌شود و در همه روستاها ده‌گردشی می‌کند و امروز  بخش قابل توجهی از مدیران، خاطرات شیرینی را از کتاب‌خوانی و ورود به کانون پرورش فکری  در ذهن دارند.

وی با برشمردن فعالیت‌های خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: کانون در کنار فضای رسمی و شیوه‌های مستقیم تعلیم و تربیت و در کنار آموزش‌وپرورش می‌کوشد تا با روش‌های جذاب، غیرمستقیم و با آموزش مهارت‌های زندگی همراه با فعالیت‌های کتاب محور، فرهنگی، هنری و ادبی، کودکان ونوجوانان را به‌خوبی پرورش دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  فارس در ادامه گفت: در همین راستا هم‌اکنون ۴۲ مرکز ثابت کتاب‌خوانی، ۹ واحد سیار و ۶ واحد پستی، به‌عنوان زیرمجموعه‌های این کانون در خدمت همه‌ی مخاطبان ۴ تا ۲۰ ساله استان است؛ مخاطبان پرورش یافته‌ای که  تاکنون با شرکت در جشنواره‌های مهم ملی و بین‌المللی موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند.

افتخاری با بیان این مطلب که اعتقاد داریم ملتی که هوشیار و دانا شود توانایی حضور در عرصه‌های فرهنگی و بین‌المللی را خواهد داشت  گفت: فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری توانسته در عصر دانایی و توانایی به دانش‌آموزان کمک کند و وظیفه‌ی همه‌ی ما، تربیت نسلی شایسته بر اساس موازین و فرهنگ اسلامی ایرانی است.

او گفت: کانون پرورش فکری توانسته با استفاده از امکانات و تجهیزات برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلولین جسمی حرکتی) نیز برنامه‌های خوبی را ارائه دهد. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  فارس گفت:  کانون پرورش فکری فعالیت‌های خود را  بر مبنای تحقیق و پژوهش بنا نهاده و در ۵ سال گذشته موفق به کسب رتبه‌های خوب در مسابقات بین‌المللی نقاشی با موضوعات محیط‌زیست، حقوق کودک، صلح و محیط زندگی و آداب ‌و رسوم و فرهنگ شده است.

افتخاری در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: در بستر تغییر و تحول جامعه باید بتوانیم فعالیت‌هایمان را بازتعریف و بازتولید کنیم و از آنجا که فرزندان ما این روزها به‌دنبال فضای مجازی هستند، موظفیم که در این فضا به آن‌ها کمک کنیم. در همین راستا مربیان کانون پرورش فکری در این شرایط توانسته‌اند با تولید محتوا در فضای مجازی با نگاه ویژه به شاد بودن برنامه‌ها و محتواها، فعالیت‌های‌ خوبی را  برای اوقات فراغت دانش‌آموزان رقم بزنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه سخنانش گفت: میل به حوزه‌های معرفتی مانند شعر و شاعری، نویسندگی و فعالیت‌های هنری در بین دانش‌آموزان بسیار گسترده است و وظیفه ماست که با انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان، بتوانیم امید را در آن‌ها به وجود بیاوریم.

او در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت  ۳۶ مرکز کانون زبان با ۴۳ هزار زبان‌آموز هم اشاره کرد.

 فعالیت شورای نظارت بر اسباب‌بازی و تولید اسباب‌بازی‌های ملی و وطنی و لوازم‌التحریر با نمادهای ایرانی و اسلامی از دیگر مواردی بود که افتخاری به آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =