برگزاری دوره‌های آموزش شعرسرایی در سامانه‌ی مجازی کانون سمنان

دوره‌های آموزش شعرسرایی از دهه‌ی سوم تیرماه در سامانه‌ی کانون‌مجازی استان سمنان برای مخاطبان نونگاه و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دو دوره‌ آموزش مجازی «شعرسرایی» دهه‌ی سوم تیرماه در سامانه‌ی کانون‌مجازی سمنان برای مخاطبان نونگاه و نوجوان( اعضای ۱۲ تا ۱۷ سال) برگزار می‌شود.

این دوره‌های کارگاهی به‌صورت برخط(ارتباط هم‌زمان مدرس و هنرجو در کارگاه مجازی) برگزار و در آن، طرح درس‌های مصوب آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مخاطبان ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دوره‌ی آموزش مجازی «شعرسرایی» طی ۱۰ جلسه با تدریس نسرین قربانی کارشناس مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون سمنان و مهشید بشیری مربی کارگاه نوشتن خلاق مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان از ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ آغاز و روزهای سه‌شنبه در دو نوبت صبح ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ و عصر ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶، برگزار می‌شود.

هدف از این دوره‌ی فرآیندمحور، آموزش زبان شعر به زبان ساده با ارائه‌ی طرح‌های خلاق و کاربردی است که به یک دوره منتهی نمی‌شود و با «از چرا شعر می‌گوییم؟»، آغاز و با شناخت تکنیک‌های شعری و تمرین‌های کارگاهی، خاتمه می‌یابد و انتظار می‌رود که فراگیر پس از گذراندن این دوره بتواند همه‌ی قالب‌های شعری را شناخته، تحلیل کند و حداقل با هر قالبی که تمایل و گرایش دارد، شعر بسراید.

گفتنی است؛ شرکت‌کنندگان در پایان دوره علاوه بر دریافت گواهی‌نامه به عضویت انجمن آفرینش‌های ادبی کانون در می‌آیند.

علاقه‌مندان تا ۲۲ تیرماه فرصت دارند برای ثبت‌نام در این دوره‌ها به سامانه‌ی مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی semnan.kpf.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =